Entreprenör i hållbarhet erbjuder giftfria alternativ

Nyhet   •   Feb 19, 2017 16:53 CET

”Allt jag säljer är handplockat av mig och det mesta är närproducerat", säger Andreea Stiuca, Eko-Logiskt. Bild: Tore tobiasson

– För att få folk att handla lokalt har jag, liksom fler företag i Falkenberg, anslutit mig till en digital plattform, mymall.se. Där kan man handla och betala online det man vill ha. Sedan är det bara att komma förbi och hämta varorna, säger Andreea Stiuca.

Eko-Logiskt på Köpmansgatan i Falkenberg är fylld av handplockade giftfria varor och utbudet är brett. Här finns hälsosamma hudvårds- och kosmetikaprodukter, lokalproducerade marmelader, fairtrademärkt kaffe och raw choklad.

– Vill du ha en kopp kaffe med bönor från Slöinge Kafferosteri? frågar Andreea Stiuca och förklarar att det är så ett riktigt giftfritt kaffe smakar.

Hon har en bred livspalett, Andreea. Som sjuåring kom hon och hennes familj till Göteborg från Bukarest. Första steget på sin resa till butiken i Falkenberg gjorde hon som psykiatriundersköterska. Fyra år senare gav hon sig in i restaurangvärlden. Där har hon städat, varit restaurangchef och sommelier, arbetat tre år i Las Palmas och varit driftchef på en herrgård. Till sist utbildade hon sig till gymnasielärare i restaurang, handel och turism.

Tore Topbiasson Hallands Nyheter

Läs hela artikeln i Hallands Nyheter