3 steg för att identifiera och engagera din publik med Mynewsdesk

3 steg för att identifiera och engagera din publik med Mynewsdesk

Att Mynewsdesk har vass distribution är kanske ingen nyhet. Men visste du att du kan använda Mynewsdesk för att bygga och vårda relationer med nyckelpersoner? I det här blogginlägget pratar vi om tre steg för att lära känna och engagera din publik.

Ett välskrivet pressmeddelande eller kreativt blogginlägg är nyckeln till engagemang och delning. Men om innehållet inte är relevant för mottagaren så är det i princip meningslöst.

Det första steget till att bygga meningsfulla relationer är att faktiskt förstå målgruppen. I det här blogginlägget guidar vi dig hur du kan använda Mynewsdesk för att:

1. Identifiera din publik
  2. Förstå deras behov och intressen
  3. Engagera dem på ett effektivt sätt

1. Lär känna din publik

Vill du lära känna din publik bättre och förstå dig på deras behov? Då är Mynewsdesk Contacts ett bra ställe att börja på. Där kan du göra djupdykningar i dina listor och undersöka specifika kontakter och se öppningsfrekvens, antal delningar samt vilka kanaler de aktivt använder. Arbeta med Contacts för att få en bild av vilken typ av nyheter dina följare är intresserade av och var de föredrar att konsumera det.

För att få en sammanfattning av specifika kontakter kan du klicka på deras namn. Där får du överblick av kontakthistorik, vilket innehåll de engagerat sig i och information om sociala kanaler.

2. Segmentera dina kontakter

Alla kontakter i ditt nätverk kommer inte vara intresserade av exakt samma innehåll. Mynewsdesk låter dig dela in dina kontakter i specifika listor, vilket innebär att du kan skicka det mest relevanta innehållet till rätt personer. Följare och prenumeranter på ditt nyhetsrum kommer också att bli underrättade när du har publicerat nytt innehåll. Det innebär att de kan, om de vill, hålla sig uppdaterade med dina företagsnyheter.

3. Analysera hur ditt innehåll presterar

Vilken typ av innehåll spenderar dina läsare mest tid på? Vad engagerar mest? I vilka kanaler delar folk ditt innehåll? Undersök din målgrupp och ta reda på svaret på dessa frågor för att få en djupare förståelse, inte bara vad din publik vill ha, men också var de vill ta del av den.

Med all denna information kan du bygga en mer exakt bild av din publiks behov och intressen för att skräddarsy din framtida kommunikation i enlighet med detta. Vill du veta mer? Boka en demo så visar vi hur Mynewsdesk kan hjälpa dig.

Boka demo