Bevaka med Explore

Blogginlägg   •   Jun 07, 2012 11:02 CEST

I Mynewsdesks verktyg Explore kan du få koll på vad som sägs om ditt företag eller din organisation i sociala medier och andra webbaserade redaktionella medier. Du kan på olika sätt kommunicera med de personer som skrivit eller twittrat. Du kan lägga till dem och bjuda in dem till dina egna nätverk. Du kan dessutom skicka deras artiklar och tweets vidare till kollegor eller vidare ut på nätet.

Vian Tahir, pressekreterare Järfälla Kommun, om Explore

Lägg upp en bevakning i Explore
Börja ditt arbete med Explore med att lägga till en profil. När du lägger till en profil startar du bevakningen av de ord du lägger till så det kan vara bra att ha en viss framförhållning.

Börja med att lägga till ditt företagsnamn eller din organisations namn. Du kan även lägga till felstavade versioner av företagsnamnet. Vill du endast ha träffar där företagsnamnet finns med lägger du ett plus-tecken framför det. Om du har ett väldigt generellt företagsnamn är det bra att lägga till andra ord med ett plus-tecken framför som gör att du får träffar endast då ditt företagsnamn syns tillsammans med det ordet.  Som ett exempel kan man ta företaget ”Tre”, då kanske man skulle vilja ha med ”+mobiltelefoni”.

Om du märker att du får brus i din Explore-bevakning kan du undvika dessa träffar genom att lägga till ett minus framför de ord som du ser tillsammans med träffar du inte vill ha, t.ex. ”-små grisar”.

Det kan vara bra att lägga till vilket språk du önskar få träffar på, det väljer du när du ställer in bevakningen.

Ulf Seijmer, Creative Director på Induo

Vad du kan bevaka
I ett Plus-konto kan du ha tre bevakningar och i ett Premium-konto kan du ha så många bevakningar du vill. Ett exempel på vad dina tre bevakningar kan vara är

• Företagsnamnet (även felstavningar).
  • Branschen – Det ni gör, era produkter, helt enkelt de ord som bäst beskriver ert företag.
  • Konkurrenter ­– För att även hålla koll på vad era konkurrenter gör och vad som sägs om dem på nätet.

Sätt igång att bevaka!

Explore ingår i kontotyperna Plus och Premium. Om du har frågor är det bara att höra av dig till vår Kundservice.

Kommentarer (0)