Mynewsdesk listar sommarens hetaste läsning

Räckvidd, storytelling och trender inom journalistiken. Det var bara några av de få saker som vi på Mynewsdesk har fokuserat på under första halvåret av 2016. Lagom till sommarledigheten listar vi några av de mest intressanta artiklarna.

Har du ställt in autosvar på din e-post, sagt “trevlig sommar, hej då” till kollegor och ställt kontorsstolen på sin plats för sista gången på flera veckor? Ah, sommaren är äntligen här och visst känns det skönt? Men innan du stänger av hjärnkontoret passar vi på att tipsa om några av årets mest populära texter och blogginlägg som vi på Mynewsdesk har producerat.

Semestern är en perfekt tid att slappna av och få lite inspiration från olika håll och kanter. Blogginläggen blir inte sämre av att du ligger i hängmattan och läser dem - vi lovar!

Räckvidd

Ett av årets främsta buzzword är reach - eller räckvidd. Detta är givetvis något som vi också har kikat närmare på. Faktum är att vi utlovade en kampanj tidigare i år där vi skulle hjälpa ett företag att nå 100 miljoner människor. Vinnare blev svenska företaget Hövding. Resultatet? De nådde det högt uppsatta målet inom loppet av en dryg vecka.

Nytt på Mynewsdesk

Under våren har vi släppt lansering på lansering med förbättringar och uppdateringar på vår plattform. Från småjusteringar till en ny bildhanterare och du kan läsa ikapp om de förändringar vi har gjort i blogginläggen nedan.

För att ta del av senaste nytt inom Mynewsdesks produktutveckling, håll koll på taggen “Produktnyheter” i vårt nyhetsrum.

Storytelling

Som en del av vår 100 Million Reach-kampanj lanserade vi Give a Beep. Hela initiativet baserades på så kallad purpose-driven storytelling. Gång på gång poängterade vi vikten av att ha ett syfte med ditt innehåll. Har du läst ikapp alla blogginlägg på ämnet?

Tips och trix

Få typer av artiklar och blogginlägg är så populära som listor. Framför allt när man knyter samman strukturen med ett informativt budskap och verkligen utbildar sina läsare. Vi har under året haft olika fokus på våra tips och trix-listor, men det har varit väldigt tydligt att vissa blogginlägg är mer populära än andra. Det är ingen underdrift att siffran “4” var ett nyckeltal för samtliga dessa listor.

Journalism Trends 2016

Våren och sommaren har haft ett stort fokus på journalister och deras utmaningar samt hur kommunikatörer kan adressera dessa för att skapa långsiktiga relationer. Den stora delen i detta var givetvis vår e-book “Journalism Trends 2016” där vi intervjuade 2000 journalister över hela världen. Det hela mynnade ut i flertalet intressanta blogginlägg.

Dessutom höll vi ett väldigt uppskattat webbinarium med rubriken “What do journalists think of PR?” med över 400 deltagare. Gäster var Johanna Snickars, kommunikationschef på Microsoft Sverige, och Christina Anderson, frilansjournalist på New York Times, och webbinariumet finns tillgängligt att se här.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se