På måndag ger sig Mynewsdesk ut på vägarna för att ta reda på din PR-utmaning

På måndag ger sig Mynewsdesk ut på vägarna för att ta reda på din PR-utmaning

På måndag är det dags för årets PR-resa. Mynewsdesk skickar ut Sarah och Jonatan på en turné genom PR-Sverige med målet att ta reda på vilka kommunikatörernas och PR-proffsens största kommunikationsutmaningar är.

Varje dag träffar medarbetarna på Mynewsdesk mängder av kunder som försöker anpassa sig till dagens mediesamhälle. Vi upplever att många kämpar med ungefär samma saker, men det räcker inte. Vi vill ta fram underlag och svart på vitt visa vad det är du och dina kollegor varje dag brottas med.

Hur?

Underlaget kommer vi att ta fram genom att träffa så många kommunikatörer som möjligt från norr till söder. Vi bjuder er på fika i utbyte mot att ni berättar får oss om era kommunikationsutmaningar. Tillsammans med er tar vi fram verktyg för hur vi kan göra ditt arbete mer effektivt.

Vad händer sedan?

Resultatet från #PRbussen sammanställer vi i en undersökning som publiceras i början av 2014. Denna undersökning blir även Mynewsdesks utgångspunkt för året 2014. Kan vi utveckla Mynewsdesk på ett sätt som underlättar för er? Kan vi producera artiklar, videor, seminarier eller annat material för att underlätta ert arbete?

Allt är upp till dig. Ta chansen att påverka både din och vår yrkesvardag!

Twittra dina frågor, funderingar eller om du vill träffas på #PRbussen och besök vår kampanjsida för att läsa mer och se vilka städer vi besöker.