Mynewsdesk samlar all information om Coronaviruset (COVID-19)

Mynewsdesk samlar all information om Coronaviruset (COVID-19)

Stor del av medierapporteringen handlar just nu om utvecklingen kring Coronaviruset, och en sökning COVID-19 på Mynewsdesk i Sverige ger idag 40 000 träffar. Mynewsdesk skapar därför en tillfällig nyhetskategori “Corona” för att samla all information på ett ställe.

På Mynewsdesk finns myndigheter, offentliga verksamheter och företag med viktig information att förmedla till allmänhet och presskår kring det nya Coronaviruset. Genom att bevaka nyhetskategorin “Corona” får du uppdateringar med förstahandsinformation direkt till din mejl.

– I situationer som den här är information väldigt viktigt. Såväl journalister som andra besökare på plattformen har efterfrågat samlad information för en enklare överblick över vad som händer, säger Polly Hussain, Chief Commercial Officer på Mynewsdesk.

Skapa en bevakning här.

Förebyggande åtgärder

Just nu ligger stor press på regering och myndigheter för att hantera spridningen av COVID-19, men det finns även mycket företag och organisationer kan göra för att hjälpa till. Alla branscher påverkas i olika grad, och just nu präglar situationen vardagen för de flesta kommunikatörer.

På Mynewsdesk väljer vi att ställa in eventet för Digital PR Awards i år. Tävlingen fortsätter och vinnare kommer att koras enligt plan, men det sker ingen fysisk prisceremoni. Övrig verksamhet fortgår som vanligt, och alla Mynewsdesks anställda arbetar sedan igår hemifrån för att bidra till att begränsa ytterligare smittorisk i samhället.

För mer information, vänligen kontakta;
Sara Lindström, Global PR Manager, på 070-288 56 15 eller på sara.lindstrom@mynewsdesk.com

Ämnen

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med ungefär 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS. 2018 köpte Mynewsdesk Mention, ett verktyg för social media listening och social media management.

Besök www.mynewsdesk.com för mer information.