Hårpodden nominerad till Årets podd i Lifestyle Awards

Hårpodden nominerad till Årets podd i Lifestyle Awards

Den 25:e oktober hålls Lifestyle Awards på Grand Hotel Saltsjöbaden. Priset för Årets Podcast kan tilldelas Mynewsdesk Contents produktion Hårpodden, som gjorts tillsammans med Grazette of Sweden.

– Det känns fantastiskt kul och spännande att vara nominerad, säger Linda Beronius, marknads- och utbildningschef på Grazette of Sweden.

Tillsammans med bland annat Framgångspodden och Läkarpodden är nu även Hårpodden nominerad till Årets Podcast. Samarbetet mellan Mynewsdesk Content och Grazette of Sweden har resulterat i tre händelserika säsonger där allt inom hår, mode och livsstil har legat i fokus för lyssnarna.

– Det känns otroligt kul att Lifestyle World nominerar oss och att ämnet hår uppmärksammas. Att vi också får vara med och konkurrera med så stora och framgångsrika poddar känns naturligtvis också väldigt spännande, säger Linda Beronius.

Gästats av hår-eliten

Linda Beronius har arbetat som frisör i 25 år och har en stor passion för hår, mode och styling. I Hårpodden får lyssnarna följa med henne i möten med en mängd kända hår-personligheter, som alla på ett eller annat sätt har ett intresse för eller arbetar med hår. Bland annat har podden gästats av Björn Axéns VD Johan Hellström och de kända frisörerna Håkan Lindo och Antonio Axu. Andra gäster har varit Emma Danielsson, chefredaktören på Plaza Kvinna, samt Erica Blomberg och Sofia-Li Molin från Swedish Fashion Council.

Podden har släppts i tre säsonger och har producerats i samarbete med Mynewsdesk Content.

– Det har varit ett nöje att jobba med Grazette of Sweden i det här projektet. Jag tror att det hade varit omöjligt att göra den här podden utan Linda Beronius, som med sin kunskap inom allt som har med hår att göra verkligen kunnat genomföra djupa och intressanta intervjuer. Jag hoppas att fler får upp öronen för Hårpodden i och med den här nomineringen, säger Rickard Lindholm, Head of Content på Mynewsdesk.

Har du missat podden finner du premiäravsnittet i länken nedan.

Rösta och stötta Hårpodden här!

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med över 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och har idag över 220 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, UK och Singapore. Mynewsdesk ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen Nhst Media Group AS.

Om Mynewsdesk Content
Mynewsdesk Content startade 2015 och är en komplett contentbyrå som hjälper kunder att skapa engagerande kommunikation, oavsett kanal. Byrån består av sju medarbetare och här finns skribenter, fotografer, filmteam och ljudproducenter. Mynewsdesk Content erbjuder även kurser inom området.

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY
Bevaka vad som sägs om ditt varumärke, skapa och publicera dina nyheter, engagera din publik och analysera dina resultat. Besök www.mynewsdesk.com för mer information.