Mynewsdesk kliver in på den amerikanska marknaden

Mynewsdesk kliver in på den amerikanska marknaden

Mynewsdesk fortsätter att expandera och meddelar idag att de kliver in på den amerikanska marknaden. Expansionen är också startskottet för ett partnerskap med Ragan Communications; USA:s marknadsledande informationsföretag för PR och kommunikation som bland annat driver nyhetssajten PR Daily.

Mynewsdesk grundades 2003 i Sverige och är idag det marknadsledande SaaS-företaget för digital PR och kommunikation i Norden.

“Tack vare vår starka position på den nordiska marknaden har expansion stått högt på agendan de senaste åren. Eftersom USA är världens största marknad för PR och kommunikation är det ett naturligt nästa steg för oss - och samtidigt en stor utmaning. Vår ambition är att som första svenska renodlade SaaS-företag nå 1 miljard SEK i omsättning, och att lyckas med den här etableringen är ett viktigt steg på vägen,” säger Mattias Malmström, VD på Mynewsdesk.

Strategiskt viktigt partnerskap

Enligt Mattias är partnerskapet strategiskt viktigt eftersom Ragan Communications har en väl etablerad ställning på den amerikanska marknaden. De driver bland annat PR Daily och Ragan.com - nyhetssidor för PR, marknadsföring, sociala medier - som tillsammans lockar fler än 700 000 besökare från hela världen varje dag. De genomför också fler än 50 branschevent och konferenser varje år.

Ragan Communications kommer annonsera lanseringen under eventet Social Media Conference i Orlando senare idag, där talare från bland andra Vox, Amazon, IBM Corporate Communications och Salesforce deltar.

“För att lyckas med PR och medierelationer krävs att företag delar relevant information till journalister på ett sätt som passar dem. Mynewsdesks plattform skapades av journalister, med journalistens behov i åtanke, och vi ser fram emot att introducera den på den amerikanska marknaden”, säger Mark Ragan, VD på Ragan Communications.

För mer information, vänligen kontakta;

Sara Lindström, Global PR Manager, på 076-288 56 15 eller sara.lindstrom@mynewsdesk.com

Sofia Juhlin, Global Head of Marketing & Communications på 076-340 04 04 eller sofia.juhlin@mynewsdesk.com

DIGITAL COMMUNICATIONS & PR MADE EASY
Bevaka vad som sägs om ditt varumärke, skapa och publicera dina nyheter, engagera din publik och analysera dina resultat. Besök www.mynewsdesk.com för mer information.

Om Mynewsdesk

Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR och kommunikation, med över 5000 kunder och 77 000 användare. Den molnbaserade tjänsten innefattar mediebevakning, nyhetsdistribution samt analysverktyg. Företaget grundades 2003 i Stockholm och har idag över 220 anställda på kontor i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland, UK och Singapore. Mynewsdesk ägs sedan 2008 av den norska mediegruppen NHST Media Group AS.

Om Ragan Communications

Ragan Communications driver två av de av de främsta nyhetssidorna för PR och kommunikation Ragan.com och PR Daily - en nyhetssida för PR, marknadsföring, sociala medier. Ragan anordnar även branschevent inom PR och kommunikation för tusentals yrkesverksamma inom kommunikation i USA. Ragan Communications startades 1970 av Lawrence Ragan, och företaget drivs nu av hans son, Mark Ragan.