MyNewsdesk utökar sitt kanalerbjudande genom ett samarbete med Expertsvar

MyNewsdesk utökar sitt kanalerbjudande genom ett samarbete med Expertsvar

Bakom Expertsvar står alla universitet, de flesta högskolor och en rad forskningsinstitut och forskningsfinansiärer i Sverige.

Expertsvar erbjuder sedan snart tio år journalister och media en genväg till att nå svensk forskarkompetens – på journalistens villkor. Inom Expertsvars nätverk återfinns alla Sveriges universitet, majoriteten av högskolorna, forskningsinstitut och forskningsfinansiärer.

Det nya samarbetet innebär ett utbyte av pressmaterial mellan Expertsvar och MyNewsdesk. Samarbetet underlättar för landets forskare att nå relevant exponering, och ökar kontakten och relationen till media. Pressmeddelanden med bilder, dokument och kontaktpersoner från Expertsvars nätverk förmedlas via MyNewsdesk och når därmed både Expertsvars och Mynewsdesks anslutna journalister.

-Vi på MyNewsdesk har länge inspirerats av Expertsvar säger Peter Ingman, VD MyNewsdesk. -Det nyhetsmaterial och starka koppling som Expertsvar har med landets universitet, högskolor och forskningsinstitut står i en klass för sig. Jag är därför mycket stolt över det samarbetsavtal som nu ingåtts.

I samband med att kanalen lanserades skarpt i fredags gick vi ut med ett pressmeddelande för att berätta om vårt samarbete. Dessvärre gjordes publiceringen utan tillräcklig kontroll av fakta med Expertsvar. Nyheten drogs tillfälligt tillbaka och har nu justerats i samråd.

MyNewsdesk – The News Exchange Site

MyNewsdesk makes it faster and easier for companies, journalists, bloggers and opinion leaders to gain relevant exposure – on their own terms. It matches interested users with press releases, videos, images and other content, all instantly searchengine optimized and automatically published on social media platforms.

The site serves more than 10,000 companies and has a 97% customer satisfaction rate.