Lisa Book Taube, ny projektledare hos Myrorna.

Myrorna rekryterar från Sellpy

Sellpys tidigare hållbarhetschef, Lisa Book Taube har rekryterats till Myrorna. Hennes roll blir projektledare inom affärsutveckling. Under hösten projektleder hon några av Myrornas nya cirkulära satsningar och jobbar med att utveckla Myrornas webbshop.

– Vi är oerhört glada över att ha Lisa hos oss, säger Caroline Andermatt, VD på Myrorna. Lisa har en stark drivkraft och unik erfarenhet av second hand-branschen och dessutom mycket god inblick i vad den moderna konsumenten kräver. Lisa kommer bidra till Myrornas utveckling mot att bli det självklara förstahandsvalet för medvetna konsumenter.

Lisa Book Taube byter start-up mot väletablerat. Hos sin tidigare arbetsgivare Sellpy var hon med och etablerade ett helt nytt varumärke med allt vad det innebär, på sin nya arbetsplats är det tvärtom, nästan alla svenskar vet vad Myrorna är. Något Lisa själv kommenterar som positivt och spännande:

– Jag tar med mig min erfarenhet från en extremt kundnära och agil e-handel in i Myrornas expansiva fas, säger Lisa Book Taube, ny projektledare inom affärsutveckling på Myrorna. Just nu har Myrorna stort fokus på nya tjänster, min roll blir att se till att de rimmar väl med kärnverksamheten och samtidigt bidrar till ökad lönsamhet och stärkt varumärke.

Lisa Book Taube kommer som första projekt leda utvecklingen och etableringen av Myrornas uthyrningstjänst och inredningstjänst, och fokusera på att utveckla Myrornas webbshop.

Myrornas uppdrag är att genom återanvändning och arbetsträning aktivt verka för ett mer medmänskligt och hållbart samhälle. Vi är Sveriges största butikskedja för second hand-varor och en av de största insamlingsaktörerna i vårt land. Vi har stora produktionsenheter på flera ställen i landet och 33 butiker. Vi har ca 450-talet anställda och sysselsätter ungefär 2500 personer per år genom praktikplatser eller arbetsträning. Utöver det låter vi ca 500 personer varje år göra sin samhällstjänst hos oss.