mySafety Försäkringar blir fristående försäkringsförmedlare

Som ett steg i utvecklingen mot att vara en av Sveriges största aktörer inom förmedling av försäkringar inom områden som ID-skydd, Spärrservice och Digitalskydd har mySafety Försäkringar nu blivit en fristående försäkringsförmedlare.

Från och med augusti 2016 har mySafety Försäkringar blivit godkända av Finansinspektionen (FI) som en fristående förmedlare av försäkringar. Beslutet innebär att mySafety Försäkringar inte längre är knutna till ett enskilt försäkringsföretag utan kan förmedla alla typer av försäkringar från olika företag.

- Detta förstärker och breddar vår oberoende ställning mot kund och ger möjligheten att kunna erbjuda bästa möjliga rådgivning. Det gynnar även vår affär och fortsatta satsning att kunna vara än mer innovativa, säger PA Prabert, vice koncernchef mySafety Group

Tillståndet från FI innebär att mySafety Försäkringar kan erbjuda opartisk analys till sina kunder för att ännu bättre kunna möta kundens behov och förutsättningar. Tillståndet betyder även att de anställda försäkringsförmedlarna på mySafety Försäkringar är godkända av FI.

Mysafety har tidigare varit anknutet till AmTrust International Underwriters Ltd (Amtrust).

mySafety Försäkringar AB arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla. Företaget hjälper över en miljon användare i Sverige att skydda sina personuppgifter med ID-skydd, skydda sin identitet på digitala plattformar med DigitalSkydd, spärra kort, ID-handlingar och mobiltelefoner samt återfinna förlorade nycklar. Därtill erbjuds ett stort urval försäkringar som förenklar och skapar trygghet i samband med allt från e-handel till akuta skador i hemmet. Samtidigt arbetar mySafety proaktivt med stöldskyddsmärkning, överfallslarm och information om vardagssäkerhet så att du alltid ligger steget före. www.mysafety.se