Andra Farhad, också känd som Börshajen, och PA Prabert från mySafety Försäkringar.

mySafety Försäkringar blir guldpartner till Börshajen Academy på Hovet – ska lära 8 000 att skydda sina investeringar

Den 5 maj arrangeras Europas största finansevent, Börshajen Academy, i Stockholm. Under en heldag på Hovet får besökarna lära sig allt de behöver för att komma igång med sitt sparande av allt från professionella daytraders och jämställdhets- och hållbarhetsexperter till direktörer på de stora fondbolagen. mySafety försäkringar går in som huvudsponsor till eventet, som leds av Börshajen själv, Andra Farhad, och Leo Razzak.

Evenemanget är redan slutsålt till en publik som vill lära sig mer om hur de investerar sina pengar smart. För mySafety Försäkringar, som bland annat erbjuder en ID-skyddsförsäkring och Sveriges enda näthatsförsäkring, var det en självklarhet att sponsra Börshajen Academy, då områdena är högaktuella för många av besökarna på Hovet.

– ID-kapningar har snabbt vuxit till att bli Sveriges vanligaste brott och de som har god kreditvärdighet är så klart extra intressanta för bedragarna. Förutom att vi vill vara med och uppmuntra till ett aktivt sparande och dessutom bidra med några överraskningar på scen vill vi också lära ut hur de proaktivt kan förebygga en id-kapning och därmed säkra sina investeringar, säger PA Prabert, nordisk kommunikationschef för mySafety Försäkringar.

mySafety Försäkringar är en av huvudsponsorerna jämsides Nordea, Odin Fonder, Collector Bank, Lendify och AdCityMedia.

– Jag är överlycklig att få fylla Hovet med en majoritet av kvinnor och unga människor. Det känns fantastiskt att få göra det tillsammans med mySafety Försäkringar, som jag vet har ett starkt engagemang för samma målgrupp både när det kommer till ID-skydd och att hjälpa de som utsätts för hat, hot och trakasserier på nätet. Tanken med eventet är att göra det lättare och snabbare att skapa sin ekonomiska frihet och att dessutom göra det tryggt och där kommer mySafety in som en klockren partner och jag är oerhört glad över att ha dem med på denna resa, säger Andra Farhad, vd på Börshajen.

mySafety Försäkringar – försäkringar för en digital värld.

mySafety Försäkringar erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring, Näthatsförsäkring och Spärrservice samt erbjuder också andra försäkringar som ger trygghet i vardagen. Med energi, engagemang och effektivitet hittar vi nya lösningar på nya problem. Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. Mer information om mySafety Försäkringar finns på www.mysafety.se.