mySafety Försäkringar ger alla svenskar kostnadsfritt ID-skydd i 12 månader

mySafety Försäkringar ger alla svenskar kostnadsfritt ID-skydd i 12 månader

Den senaste veckan har polisen i Sverige gått ut och varnat för bedragare som utnyttjar coronakrisen för att bland annat stjäla personuppgifter. Därför erbjuder nu mySafety Försäkringar kostnadsfritt ID-skydd som ger personlig assistans, spärrtjänst och ekonomisk ersättning.

I tider av kris visar sig människan från sin bästa sida, men även sin värsta. Det kan konstateras när vi hör om de som hjälper äldre i karantän att handla mat, men även genom de brottslingar som utnyttjar situationen för att komma över personuppgifter. För de som är oroliga finns nu möjligheten till extra trygghet då mySafety gör sin ID-skyddsförsäkring Bas kostnadsfri för samtliga svenskar.

-ID-kapningar är redan ett av Sveriges vanligaste brott men vi ser nu potential till en markant ökning när bedragare drar nytta av coronaepidemin. ID-skydd är det vi på mySafety kan bäst och genom att tills vidare göra vår basprodukt kostnadsfri försöker vi dra vårt strå till stacken i denna samhällskris, säger PA Prabert, kommunikationschef mySafety Försäkringar

Från att försäkringen tecknas gäller den i 12 månader framöver och avslutas därefter automatiskt. Med mySafetys ID-skydd Bas får den försäkrade en personlig handläggare som bestrider felaktiga krav och fakturor samt ekonomisk ersättning om han eller hon drabbats av en ID-kapning.

För att kostnadsfritt teckna mySafetys ID-skydd, klicka här:

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se