mySafety Försäkringar i samarbete med Mäklarhuset

mySafety Försäkringar i samarbete med Mäklarhuset

mySafety Försäkringar inleder ett samarbete med Mäklarhuset som ger kedjans registrerade samt presumtiva kunder kostnadsfria erbjudanden i form av kortförsäkring och självriskreducering. Produkterna är starkt kopplade till Sveriges befolknings behov.

mySafety är Nordens ledande aktör inom ID-skyddsförsäkringar, men förmedlar även andra specialförsäkringar som exempelvis självriskreducering, näthat-, kort-, bil- och passförsäkringar. I samarbetet med Mäklarhuset, Sveriges största, icke franchisedrivna, privata mäklarföretag, får kedjans kunder inför julen möjligheten att teckna mySafetys Kortförsäkring i 12 månader, kostnadsfritt. Försäkringen hjälper om pengar dras olovligt och gäller över hela världen, för alla betal- och kreditkort som utfärdats i Sverige.

-Det känns jättekul att inleda det här samarbetet med mySafety. Deras utbud tillför ett extra mervärde och bra skydd på flera olika områden för våra kunder. Tillsammans kan vi skapa en tryggare vardag för våra kunder, säger Erik Wikander, VD Mäklarhuset.

I ett senare skede kommer även Mäklarhuset, i samband med att de ger presumtiva kunder fri värdering av sin bostad, erbjuda mySafetys Självriskreducering Hem i 3 månader, kostnadsfritt. Det kommer även finnas möjlighet att direkt teckna försäkringen till ett rabatterat pris i ett år. mySafetys Självriskreducering Hem ger ersättning för betald självrisk på hemförsäkringen upp till 20 000 kr per år och gäller för hela familjen.

-Vi är oerhört glada över det här samarbetet och ser fram emot att genom Mäklarhuset kunna erbjuda Sveriges alla blivande och nuvarande bostadsägare trygghet och skydd mot vardagsbrott och andra oförutsedda händelser i livet, säger PA Prabert vice koncernchef mySafety.

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se