mySafety Försäkringar i samarbete med psykologappen Mindler

mySafety Försäkringar i samarbete med psykologappen Mindler

mySafety Försäkringar har inlett ett samarbete med Mindler som erbjuder samtal med legitimerade psykologer via en app. Det innebär att alla som tecknat mySafetys Näthatsförsäkring och blivit utsatta för hat, hot och andra kränkningar på nätet får tillgång till 10 kostnadsfria samtalstillfällen via Mindler. Näthatsförsäkringen är gratis för alla under 18 år.

Näthat är ett växande problem som drabbar alla, oavsett ålder. mySafety erbjuder därför ett stöd för de som drabbas genom sin Näthatsförsäkring, som dessutom är kostnadsfri för alla under 18 år. I denna ingår bland annat samtalsstöd dygnet runt. Sedan årsskiftet samarbetar mySafety med Mindler i denna del av försäkringen, vilket innebär att den drabbade via video och chat får tala med någon av Mindlers 100 legitimerade KBT-psykologer (kognitiv beteendeterapi). Samtalsstödet garanteras inom 24 timmar.

-Vi är oerhört glada över att få samarbeta med mySafety och tillsammans ge effektiv hjälp till dem som drabbas. Att utsättas för näthat är oerhört psykiskt påfrestande och att få prata med någon som är utbildad inom området kan göra stor skillnad, säger Rickard Lagerkvist, VD Mindler.

mySafetys Näthatsförsäkring gäller över hela världen för en vuxen och dennes minderåriga barn. Förutom samtalsstöd ger den hjälp med att rensa bort hat, hot och kränkningar på nätet samt driver ärendet ända upp i rätten vid behov

-Näthat är ett av vår tids stora samhällsproblem och det blir tyvärr allt värre. Därför är vi på mySafety stolta över att kunna erbjuda en produkt som på ett konkret sätt hjälper de som blir trakasserade på internet. Tillsammans med Mindler kommer vi kunna ge ännu bättre stöd till de som blivit utsatta, säger PA Prabert, kommunikationschef mySafety Group.

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se