mySafey Försäkringar växer - öppnar nytt kontor i Finland

Förra året stals fler än 33 000 identiteter i Finland. För att kunna hantera det växande problemet öppnar nu mySafety, som är marknadsledande inom id-skyddsförsäkringar, upp sitt andra kontor i Finland. mySafety har verkat i Helsingfors i Finland sedan 2008 men slår nu upp dörrarna till sitt andra kontor i Kuopio.

mySafety grundades 1999 i Sverige och har sammanlagt över 1,5 miljoner användare i Sverige, Norge och Finland. Den finländska verksamheten har bedrivits från kontoret i Vallgård i Helsingfors med cirka 100 medarbetare. Nu öppnar mySafety sitt andra kontor i Finland, denna gång i Kuopio.

Enligt en nyligen utförd undersökning drabbades över 33 000 finländare för id-kapning förra året. Undersökningen, som utfördes på uppdrag av mySafety i Finland, visar bland annat att de som drabbas värst bor utanför storstäderna i mellanstora städer med cirka 100 000 invånare. Vidare visar undersökningen att det är sju gånger vanligare att bli id-kapad än att få inbrott i sitt hem.

mySafety erbjuder en id-skyddsförsäkring i Finland, likt den i Sverige, där det ingår en proaktiv bevakning av den försäkrades personnummer och e-mailadress på både darknet, deep web och det öppna Internet. På så sätt kan mySafety i realtid varna om den försäkrade är i riskzonen för att bli id-kapad. Från kontoret i Kuopio kommer initialt cirka 15 personer att arbeta, bland annat med företagets ID-skydd.

mySafety Försäkringar – försäkringar för en digital värld.

mySafety Försäkringar erbjuder försäkringar för nya vardagsproblem och brott, till både privatpersoner och företag. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring, Näthatsförsäkring och Spärrservice samt erbjuder också andra försäkringar som ger trygghet i vardagen. Med energi, engagemang och effektivitet hittar vi nya lösningar på nya problem. Vi tycker att alla förtjänar ett bra skydd i en digital värld.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. Mer information om mySafety Försäkringar finns på www.mysafety.se.