Lerums kommun väljer co-working och Nääs Fabriker

Nääs Fabriker lanserade för knappt ett år sedan ett nytt kontorskoncept i form av co-working. En inspirerande, mötesvänlig miljö anpassad för dagens arbetssätt där flexibilitet och nätverkande till stor del står i fokus. Nu får både co-working-delen samt övriga företagsområdet på Nääs Fabriker en rejäl ökning när flera enheter från Lerums kommun flyttar in medan renoveringen av kommunhus 2 i Lerums centrum pågår. ”Ännu ett kvitto på att co-working är här för att stanna och att vårt koncept tilltalar såväl småföretagare som kommuner och medelstora bolag”, säger Linda Pettersson, VD på Nääs Fabriker.

Förutom en omfattande hotellverksamhet så rymmer Nääs Fabriker också ett företagsområde med smakfulla kontor, showroom och butikslokaler för uthyrning där co-working-delen tillkom under våren 2017. Co-working som fenomen har därefter stadigt växt sig allt starkare på den svenska kontorsmarknaden med flertalet nya aktörer, vilket bidragit till både ökad nyfikenhet och efterfrågan enligt Nääs Fabrikers VD Linda Pettersson.

– Vi välkomnar Lerums kommun och är självklart otroligt glada över att de valde just Nääs Fabriker. Vi har genomfört en stor satsning på hela vårt företagsområde där utvecklingen av co-working varit lite extra spännande och utmanande då konceptet fortfarande var såpass nytt i Sverige när det lanserades. Nu har marknad och efterfrågan kommit ikapp och vi tror att behovet av flexibla kontorsplatser utanför innerstan bara kommer fortsätta att växa, säger Linda Pettersson, VD på Nääs Fabriker.

Kort om Nääs Fabriker
Nääs Fabriker är beläget vid sjön Sävelången i en historisk bruksmiljö omgivit av Tollereds vackra natur som närmaste granne. Området innefattas av både hotell, konferens, restaurang- och kaféverksamhet, kontorslokaler samt flertalet butiker. Nääs Fabriker ägs av Ernst Rosén sedan 1990 och har utvecklats och förfinats sedan dess – allt med omsorg för varje liten detalj och respektfullt bevarande av den ursprungliga 1800- och tidiga 1900-talsarkitekturen. Interiören genomsyras av en smakfull design med vackra material och detaljer präglade av den industriella känslan som i grund och botten också karaktäriserar hela Nääs Fabriker.

naasfabriker.se

För mer information, bilder eller intervjuer kontakta presskontakt:
Jessica Karlsson
e-mail: jessica@prproduction.se mobil: 070 352 41 20
Pressinformation Nääs Fabriker, februari 2018

• Västra Götaland

Nääs Fabriker är en historisk bruksmiljö som rymmer en framgångsrik hotellverksamhet, butiker och kontorslokaler i natursköna omgivningar i Tollered vid sjön Sävelången. Nääs Fabriker ägs av Ernst Rosén sedan 1990 och har sedan dess utvecklats och förfinats. Utvecklingen av Nääs Fabriker har präglats av omsorg om varje liten detalj och respektfullt bevarande av den ursprungliga 1800- och tidiga 1900-talsarkitekturen. Interiören både i hotell och konferensdelen genomsyras av en konsekvent, smakfull design med vackra material och påkostade detaljer. Samma gäller kontorsdelarna.

I området finns även butiker, ett kafé och fler verksamheter är på ingång i området som ett led i det utvecklingsarbete som pågår på Nääs Fabriker.

Jessica Bengtsson

Presskontakt Marknadsansvarig 735588819