Scandinavian Business Seating investerar i Nässjö

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 08:05 CEST

NY PRODUKTIONSLINJE GER 3 STOLAR I MINUTEN

Scandinavian Business Seating investerar 6 miljoner kronor i ny produktionslinje och en logistisk omarbetning av flödena i Nässjöfabriken. Målet är att öka kapacitet och effektivitet inför framtidens utveckling ytterligare.

– I och med nya linjen beräknas den maximala produktionstakten vara en arbetsstol var tjugonde sekund i montering, vilket motsvarar cirka 7200 stolar per vecka med ett arbetsskift dagtid, säger Lars-Erik Alfredsson, produktionschef på Scandinavian Business Seating.

Den väsentliga ökningen kommer inte att utnyttjas första året, men ger goda möjligheter att belägga Nässjöfabriken med ytterligare produkter i framtiden, samtidigt som man tror att volymerna ökar de närmaste åren. Investeringen innebär att man i större utsträckning kommer att ta in tidigare outsourcade tjänster i fabriken.
– Investeringsprojektet 2012 är ett första steg i en strategisk plan för Nässjöfabriken, där vi också planerar att investera i ytterligare produktionslinjer för kantin- och konferensstolar, samt senare även bordstillverkningen, säger Berndt Axelsson, VD för Scandinavian Business Seating.

För mer information, kontakta:

Lars-Erik Alfredsson, produktionschef, 070-582 86 08

Berndt Axelsson, vd, 070-190 50 40

Nässjö Näringsliv AB - Business Development Nässjö Sweden.

www.nnab.se

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.