Erik Andersson investerar 2,25 miljoner i Najell AB

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2015 09:38 CET

Najell med prisbelönta huvudprodukten SleepCarrier växer. För att understödja expansionen går Baby Invest i Malmö AB in som delägare. Baby Invest är sedan tidigareägare till Teddykompaniet och Nasalprodukter med portföljprodukterna Näsfrida och Windi.

-“SleepCarriers många användningsområden skapar ett stort intresse från många marknader”sägerErik Andersson. Vi tror mycket på bolagetoch entreprenörerna bakom”fortsätter Erik.
-”Baby Invest har för oss på många sätt varit en dröminvesterare. De är mycket kapitalstarka via Erik Anderssons ingång till Mellby Gård och har mycket bra kunskap om branschen genom Teddykompaniet, Näsfrida och Windi där de nått en global marknad. Nu kan vi verkligen öka farten och nå fler av våra mål” avslutar en glad Niklas Najafi.
Najell AB utvecklar produkter för barn under 3 år. Bolagets första produkt SleepCarrier som underlättar för små barns sömn lanserades i Sverige sommaren 2014 och har tidigare bland annat setts på tv i Draknästet. Bolaget har kunder i Sverige, Norge, Danmark, Island, Belgien,Nederländerna, Korea, Australien, Kina och Dubai.
Besök www.najell..com för mer information eller kontakta Niklas direkt enligt nedanstående.