Najell i samarbete med prisbelönta designers

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2019 08:37 CEST

Najell släpper i dagarna en efterlängtad nyhet som möjliggör för alla föräldrar att på ett enkelt sätt bära sina barn i sjal. Najell WRAP är en färdigknuten sjal som du tar på dig som en tröja och sedan bara för in barnet i.

“Vi är väldigt glada över att kunna presentera Najell WRAP som kombinerar bärselens enkelhet med bärsjalens närhet.” säger Monique Holmqvist Produktionsansvarig Najell.

Najell WRAP lanseras i ett mönster utvecklat tillsammans med de prisbelönta modeskaparna Josefin Runquist och Moa Antonsson . Moa arbetar som designer för kladmärket FILA och Josefin driver Vibok.se som skapar barnböcker från familjens egna historia. De har tidigare bland annat arbetat med Lindex och tillsammans drivit det gemensamma urbana herrmärket Di-Stort.

“Najell fortsätter närma sig modevärlden med det här samarbetet. Vi gärna ser mer av liknande samarbeten framåt.” -berättar Niklas Najafi, grundare Najell.

Najell WRAP är också startskottet på ett tydligare fokus på de digitala kanalerna och sin egen e-handel.

“Vi tror fortsatt starkt på fysisk handel men vill bli bättre på att göra det lätt för kunden var de än befinner sig i landet” - utvecklar Niklas.

Najell WRAP kommer i en första fas finnas tillgängligt hos ett mycket begränsat antal återförsäljare och på Najells hemsida www.najell.com