Najell lanserar ny bärsele på NK

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2019 07:00 CET

Svenska Najell som utvecklar produkter för urbana föräldrar har nu lanserat en ny bärsele på NK i Stockholm. Najell Original är en sele som sätter fokus på viktavlastning och enkelhet att ta på och av med hjälp av magnetspännen. Najell kallar konceptet One Hand Fastening eller enhandsfästning på svenska.

Vi är glada över eventet och den uppmärksamhet våra bärselar med enhandsfästning fått. NK har varit en bra partner från dag ett så det var naturligt att ha eventet på plats i butiken förklarar Niklas Najafi, grundare Najell.

Najell Original 2019 är den andra bärselen som Najell lanserar och bygger vidare på det uppskattade med den tidigare Omnin men har en hel del förbättringar som bättre viktavlastning för barn 0-6 månader, en svalare bärupplevelse via material som andas närmast kroppen för dig som bär och en utvecklad komfort för barnet.

“Vår första bärsele Omni var en stor succé som nådde föräldrar i över 20 länder men det fanns utrymme för att göra det ännu bättre. Så efter feedback från föräldrar har vi nu gjort Najell Original 2019 ännu bekvämare att lättare att använda.” - säger Niklas.

Grundkonceptet med en bärsele som ska vara enkel att använda för båda föräldrarna utan att kompromissa med viktavlastningen eller barnets bästa position lever vidare. Najells mission att underlätta för föräldrar att kunna välja sitt eget liv ett steg närmre realisation iom dagens lansering.