Najell lanserar Omni - nästa generations bärsele

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2017 07:51 CET

Omni - ergonomi utan att kompromissa

Omni är nästa generations bärsele för familjer som vill ha ett aktivt föräldraskap utan kompromisser. Det är svenska Najell som står bakom idé och design. Med Omni kan föräldrar fortsätta leva ett aktivt liv och resa till spännande platser tillsammans med sin bebis.

-Vi vill att Omni ska vara en självklar del av familjens nya liv, där föräldrar och barn får upptäcka världen tillsammans från födseln, berättar Niklas Najafi, VD och medgrundare av Najell.

Bärselen har marknadsledande viktavlastning för användaren och det har inte gjorts några kompromisser vad gäller ergonomi för barnet eller föräldrarna. Omni är lätt och smidig, som användare kan selen tas på enkelt utan hjälp. Alla familjer är olika och har olika behov. Najell har tagit fasta på detta och med Omni kan föräldrar bära sina barn på olika sätt, från dag ett ända fram till tre år. Med Omni kan dagens moderna familjer ha mer frihet att göra vad de själva vill.

- Enkelheten för användaren har varit i centrum under hela utvecklingen och det syns kanske tydligast i de spännen som vi valt att använda oss av. Magnetlåsen gör det enklare än tidigare varit möjligt att ta på en bärsele, fortsätter Niklas.

Omni släpps den 2 februari i samband med Najells lanseringsevent på NK Lek & Baby i Stockholm.