Najell skriver nytt avtal i Frankrike värt över 10 miljoner kronor

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2019 07:30 CET

Najells produkter är nu tillgängliga för föräldrar i Frankrike. Najell säger att det är tack vare ökat fokus på mode och stil med deras nya produktchef, Monique Holmqvist. Med det nya partnerskapet, är Najell nu tillgänglig i 22 länder runt om i världen.

Mode är en viktig del av kultur och vardag i Frankrike och Paris är känd som världens modehuvudstad. Najell tror att det ökade fokuset på mode och stil är vad som lockade franska intresset för varumärket Najell. Najell kommer att samarbeta med BEABA som är en branschledare på sin hemmamarknad.

"Monique Holmqvist blev en del Najell under 2018 som produktchef och hennes omfattande erfarenhet från modebranschen ger verkligen resultat här" säger Niklas Najafi, grundare och VD för Najell.

"Den här nya affären värderas till över 10 miljoner kronor vilket ger oss stabilitet för att fortsätta vår tillväxt på alla marknader." fortsätter Niklas.

Najell designar produkter för människor som vill fortsätta att välja sitt eget liv efter att ha blivit föräldrar. "Att göra snygga och moderna produkter är en naturlig utveckling för varumärket. Najell’s vision är att möjliggöra föräldrar att fortsätta kunna välja sitt liv själv efter att ha blivit förälder. Vi designar produkter som hjälper dig att välja ditt eget liv, dina regler och att vara en del av modevärlden är en naturlig del av det "säger Monique Holmqvist, produktchef.

"Som vi säger här på Najell, lyckliga föräldrar är bättre föräldrar. En del av det är att även om föräldraskapet kan kännas överväldigande, är det viktigt att du som förälder håller din egen individualitet och inte bara identifierar dig själv som en mamma eller pappa "fortsätter Monique.

Som en del av detta kommer Najell att fortsätta att utveckla nya versioner, färger och produkter för att växa ihop med stilen hos nästa generation stadsföräldrar.