Najell tredubblar sin nätförsäljning

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2020 07:00 CET

Det svenska varumärket Najell som utvecklar produkter för urbana föräldrar har sett en rejäl ökning på sin försäljning direkt på bolagets egna hemsida najell.com. Bolaget har nått ökningen samtidigt som man mer än fördubblat sin butiksnärvaro runt om i Sverige. Totalt sett har bolagets omsättning fördubblats mot 2018.

Najell lanserade sin första produkt SleepCarrier och det är också den som fortfarande är flaggskeppet på den inhemska marknaden. Produkten som gör det lättare att ta med ett sovande barn i vardagen ökar fortsatt stadigt i omsättning år för år.

• “Men 70-80% av vår försäljning är på export och där dominerar istället bärselarna.” utvecklar Niklas Najafi VD Najell.

Med hjälp av mindre åtgärder har Najell gjort det enklare för kunderna att genomföra sina köp direkt på Najells hemsida. Exempelvis har Najell adderat en chattfunktion för att kunderna ska kunna ställa sina frågor direkt på alla sidor på najell.com.

• “Vi ser att fler och fler kunder vill ha direktkontakt med oss för att direkt få svar på frågor. Det är en viktig kanal för oss att få in kunskap om hur och vad vi ska kommunicera bättre kring.” Beskriver Margret Runarsdottir Marketing Manager på Najell.

Najell har idag 6 större produkttyper i sitt sortiment och planerar att släppa ytterligare nyheter under 2020. Under 2019 lanserade man bland annat Najell WRAP som vann pris som årets barnprodukt i Sverige i kategorin barn på väg.

• “Najell WRAP har självklart varit en betydelsefull del i vår stora försäljning på hemsidan tack vare att den väldigt snabbt blev en försäljningssuccé.” konstaterar Niklas.