Najell WRAP vinner pris som årets babyprodukt

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2019 07:00 CET

Varje år delar Lek & Babybranschen som är en branschorganisation ut pris för årets barn och baby produkt. Priset kan delas ut i 4 kategorier Säkerhet, Barn på väg, Miljö samt Sköta, äta, sova. Juryn består av aktörer från branschen och föräldrar som inte arbetar i branschen. Årets vinnare av kategorin Barn på väg är Najell WRAP.

Juryns motivering lyder:

“Att kunna bära sitt barn nära värderas högt av många föräldrar. Och marknaden är till brädden fylld av selar, sjalar och andra bärdon. Just sjalen hyllas ofta som det mysigaste sättet att bära sitt barn. Men det är inte ovanligt att nyblivna föräldrar i rädsla för att göra fel avstår från att testa.

Många har därför försökt att få till den helt knytfria sjalen, och äntligen har svenska bolaget Najell lyckats. WRAP är allt i ett-lösningen om kombinerar bärsjalens närhet med bärselens smidighet, och funkar dessutom även som en tröja man egentligen aldrig behöver ta av sig. De genomtänkta detaljerna gör det barnsligt lätt få upp bebisen på bröstet och sen få händerna fria för allt annat i livet som också är viktigt.

Användningstiden för Najell WRAP må vara relativt kort jämfört med en del andra bärdon. Men den tid då WRAP verkligen briljerar med sin funktion är den period i livet då en (sömnlös) vecka kan kännas som ett år. Då är varje produkt som precis Najell WRAP gör livet lite enklare i sanning värd sin vikt i guld.”

Najell WRAP är en färdigknuten sjal som du tar på dig som en tröja och sen bara placerar ditt barn i.

“Vi är otroligt glada över det här priset som får symbolisera en uppskattning för det arbete vi gör för att göra det mer lätttillgängligt för både mammor och pappor att bära sina barn.” säger Niklas Najafi på Najell