Najells ergonomiska bärsele Omni rekommenderas av amerikanskt institut

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2016 07:38 CET

Säker position för babyns höfter i Omni

The International Hip Dysplasia Institute i Orlando, Florida rekommenderar nu Najells kommande produkt Omni som en säker bärsele för barnets höfter. Omni är designad för att placera ett nyfött barn i en rekommenderad ergonomisk C-position för ryggen och en skonsam M-position för knä och höfter.

- "Denna position gör att barnet kommer sitta säkert och bekvämt i en grodliknande ställning och det är lätt att justera selen med barnet i utan assistans", säger Najells VD och grundare Niklas Najafi.

När barnet blir äldre och kan sitta rakare med ryggen lägger man enkelt i en medföljande sittdyna i facket på framsidan av bärselen. Denna gör så att det blir maximal viktavlastning för användarens rygg och axlar. På så sätt blir Omni ergonomisk för både barn och vuxna. Med Omni kan man även bära sitt barn säkert på ryggen från det att barnet kan se över din axel. Omni är designad så man kan placera barnet i bärselen när man har den på bröstet, för att sedan enkelt rotera den runt till ryggen med barnet i. Allt detta kan man göra själv utan hjälp.

- "Vi ville ta fram en produkt som är väldigt säker för barnet och som samtidigt är lättanvänd. Som förälder kan man känna sig trygg med Omni från barnets första dag ända fram till tre års ålder, eller 15 kg", meddelar Niklas.

Omni är tillverkad i material som inte innehåller några skadliga ämnen och är noggrant testade. Bärselen har även material som andas, vilket kommer göra upplevelsen behagligare för barnet och för den som har bärselen på sig.