Natur & Kulturs höstkatalog

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2013 10:30 CEST

Klicka här för att läsa höstens katalog som bland annat bjuder på en kärleksroman av Lena Andersson, en arg och rolig uppgörelse med kroppsfixering av Julia Skott, såsrecept av Tommy Myllymäki som gör dig till kung vid spisen samt den tredje, väldigt efterlängtade, delen av Frida Nilssons soptrilogi.

Är du journalist och vill beställa ett recensionsexemplar? Mejla boktitel, författare, namn, adress och uppdragsgivare till recensionsex@nok.se.

Om du vill ha mer information eller komma i kontakt med en författare – kontakta oss så hjälper vi dig!

Karin Berg PR-ansvarig barn- och ungdom, 08-453 87 15
Kristina Billow PR-ansvarig populärpsykologi , 08-453 86 45
Josefin Ekman PR-ansvarig illustrerad facklitteratur, 08-453 87 72

Bonnie Halling PR-ansvarig skönlitteratur och sakprosa, 08-4538695
Eva Schönning Informationskoordinator, 08-453 86 82

Natur & Kultur, som grundades 1922, ger ut böcker för den allmänna bokmarknaden, läromedelsmarknaden och för högskolan. Stiftelsen Bokförlaget Natur & Kultur bildades 1947 och är aktiv inom en rad områden. Vi delar bland annat ut priser och stipendier till lärare och forskare. Sedan år 1974 utdelas Natur & Kulturs Kulturpris. I stiftelsens stadgar står att vi ska ”motverka totalitära idéer och statsskick samt främja ekonomisk och politisk frihet”. Detta uppdrag fullföljer vi i vår utgivning, samt genom att stödja och samarbeta med personer och organisationer som verkar för samma mål.