Ny katalog! Beställ recensionsexemplar av vårens böcker

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2012 11:07 CET

Vilka böcker ger Natur & Kultur ut i vår? Klicka här för att läsa vår katalog. Vi ser extra mycket fram emot författarbesök av den kanadensiska författaren Michael Ondaatje i början av april.

Är du journalist och vill beställa ett recensionsexemplar? Mejla boktitel, författare, namn, adress och uppdragsgivare till recensionsex@nok.se.

Om du vill ha mer information eller komma i kontakt med en författare – kontakta oss så hjälper vi dig!

Josefin Ekman, Informatör barnböcker och illustrerad facklitteratur, 08-453 87 72
Helena Eitrem, Informatör skönlitteratur och sakprosa, 08-453 86 40
Kristina Billow, Informatör populärpsykologi , 08-453 86 45
Eva Schönning, Informationskoordinator, 08-453 86 82

Natur & Kultur, som grundades 1922, ger ut böcker för den allmänna bokmarknaden, läromedelsmarknaden och för högskolan. Stiftelsen Bokförlaget Natur & Kultur bildades 1947 och är aktiv inom en rad områden. Vi delar bland annat ut priser och stipendier till lärare och forskare. Sedan år 1974 utdelas Natur & Kulturs Kulturpris. I stiftelsens stadgar står att vi ska ”motverka totalitära idéer och statsskick samt främja ekonomisk och politisk frihet”. Detta uppdrag fullföljer vi i vår utgivning, samt genom att stödja och samarbeta med personer och organisationer som verkar för samma mål.