Navigator är HubSpot Certified Agency Partner

Nu är det officiellt. Navigator är sedan årsskiftet HubSpot Certified Agency Partner. Det innebär att vi blir ännu bättre på att hjälpa våra kunder att attrahera fler besökare, konvertera fler leads, skapa fler affärer och göra fler kunder nöjda. Ambitionen är att göra kundens webbplats till den mest framgångsrika säljaren genom att automatisera flöden och effektivisera kommunikationen.

HubSpot efter noggrann analys

Vi på Navigator har arbetat med inbound marketing under många år för flera av våra kunder. Den senaste tiden har vi lagt mycket tid på att analysera de olika system för inbound marketing och marketing automation som finns på marknaden, detta för att identifiera den plattform som bäst kan stötta våra kunders tillväxt och processer. Valet föll efter noggrant övervägande på HubSpot. Här kan du läsa mer om vårt erbjudande inom inbound marketing.

Varför HubSpot?

HubSpot är en ledande global tillväxtplattform med fokus på Inbound Marketing. Idag har fler än 50 000 kunder i mer än 100 länder valt att använda HubSpots mjukvara för att attrahera, engagera och tillfredsställa sina slutkunder. HubSpot är perfekt för mindre företag eftersom man kan välja att använda bara vissa moduler och medelstora till stora företag när man integrerar alla delar. HubSpot är ett smart digitalt system som är lätt att använda och integrera. Det har ett enkelt och intuitivt gränssnitt som gör det lätt att lära sig hur det fungerar. Allt hänger ihop på ett logiskt sätt och det är lätt att förstå hur man skapar flöden och får olika delar att påverka varandra. HubSpot blir garanterat ingen hyllvärmare utan snarare en stark motor som synkroniserar, binder samman och effektiviserar både marknads- och försäljningsarbetet. HubSpot har ett eget inbyggt CMS och allt fler företag som använder HubSpot väljer att skapa sina nya webbplatser i detta. Men plattformen fungerar precis lika bra ihop med alla större CMS på marknaden som WordPress, Drupal, Sitecore med flera. Då fungerar HubSpot som ett extra lager som tillför nya funktioner och trackingmöjligheter till den befintliga webbmiljön.

Vad består HubSpot av?

HubSpots plattform består av fyra delar. Basen är ett kraftfullt kostnadsfritt CRM (som är möjligt att integrera med flera andra CRM på marknaden) och till det finns tre huvudfunktioner:

• Marketing Hub – som hjälper dig att attrahera och engagera nya kunder genom att skapa relevant, personlig marknadsföring.
  • Sales Hub – som hjälper dig att bygga en effektiv process för att aktivera dina prospects och förvandla dem till kunder.
  • Service Hub – som hjälper dig att guida och växa tillsammans med dina kunder genom att förvandla dem till långsiktigt lojala ambassadörer.

Vad är bra med HubSpot?

HubSpot innehåller allt du behöver för att generera trafik, konvertera leads och analysera på djupet i ett och samma system. Samtidigt finns det massor med stödsystem att integrera med för ytterligare funktionalitet. En annan styrka med HubSpot är rapporteringen och verktygen för analys. Med HubSpot får du koll på allt som händer och kan följa din utveckling samtidigt som du baserar alla dina beslut på rätt underlag.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Med HubSpot kommer vi på Navigator att ha lättare för att hjälpa våra kunder med inbound marketing. Om du är intresserad av att ha HubSpot som plattform hjälper vi dig att komma igång genom vår “onboarding-process”. Som kund väljer du själv om du vill vara aktiv i plattformen eller om du vill låta oss hjälpa dig skapa kampanjer, innehåll och flöden som genererar leads. Se oss gärna som din förlängda digitala marknadsavdelning. Exempel på aktiviteter vi gärna hjälper dig med är:

• Bloggande
  • Landningssidor
  • E-postmarknadsföring
  • Marketing automation
  • Lead management
  • Analytics
  • CMS
  • Social media
  • SEO
  • Call-to-action
  • Ads

Läs mer om HubSpot om inbound marketing

Boka tid för en diskussion?

Tveka inte att höra av dig om du vill veta mer och boka ett förutsättningslöst möte kring just dina förutsättningar vad gäller inbound marketing och HubSpot.

• Media, kommunikation

Niclas Bergenblad