IOGT-NTO föreningar från Varberg och Hallsberg i topp när Musikleken 2013 avgjordes

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2013 08:40 CET

IOGT-NTO-föreningarna Leon Gambetta i Varberg och Hallsbergs vapen delar i år första plats i den landsomfattande tävlingen Musikleken som gick av stapeln den 5 februari. Musikleken arrangeras varje år av studieförbundet NBV. Drygt 120 lag var anmälda till årets tävling och under en timme på tisdagskvällen funderade de deltagande lagen över en rad musikfrågor med allt ifrån namn på textförfattare och kompositörer liksom namnet på olika instrument.

Efter att tävlingsledningen gått igenom de olika svaren hade de båda lagen hamnat på exakt samma antal poäng och de delar således på första priset. Föreningarna får 5 000 kr vardera att arrangera ett kulturprogram för i föreningen.

Bland alla deltagande lag utlottades ett kulturrogram på 4000 kr och det gick till IOGT-NTO Norrbottens väl i Öjebyn.

Hela resultatlistan finns på www.nbv.se

Musikleken arrangeras årligen av NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet och riktar sig till föreningar inom NBVs medlemsorganisationer samt NBVs studiecirkeldeltagare.

Mer information:
Tävlingsledningen Johnny Boström 070-340 86 52
Peter Axelsson, förbundssekreterare NBV 0733-72 63 14

NBV, Nykterhetsrörelsens Bildningsverksamhet, bedriver folkbildningsverksamhet över hela landet. NBV lägger särskild vikt vid de frågor som berör alkohol och andra droger, folkhälsa, integration och internationella frågor.

Kommentarer (0)