Pressmeddelande -

BizView använder Microsofts in-memory teknologi för snabb rapportering mot stora datamängder

I dagens värld, med mer och mer data tillgängligt, är snabb respons på alla typer av frågor runt verksamhet kritisk. Microsofts xVelocity-teknologi introducerades i SQL Server 2012 och innebär att data lyfts upp i det snabba internminnet på databasservern istället för att behandlas på disk. Det har i tester visat sig ge prestandaförbättringar på 100 gånger och mer vid stora datavolymer. xVelocity-teknologin från Microsoft liknar teknologierna bakom SAPs Hana-databas och Qlikviews in-memory teknologi.

I BizView version 5.2 finns det nu inbyggt stöd för att utnyttja xVelocity för rapportering mot BizView Datastore. För större kunder med enorma datavolymer kommer detta bli ett nytt verktyg för att ytterligare öka performance.

Om BizView och NCG Group

BizView är ett av de ledande systemen inom prognostisering, budgetering och rapportering i Norden. Programvaran erbjuder ett webbaserat Excel-liknande användargränssnitt i kombination med kraftfull workflowstyrning. BizView är en öppen lösning som även passar bra ihop med QlikView och Microsofts beslutsstödslösningar. BizView utvecklas och marknadsförs av NCG Group med kontor i Stockholm och Oslo, samt systemutveckling i Skellefteå. NCG Group har drygt 500 kunder där över 1000 företag använder våra lösningar.

För mer information se www.ncg-group.com