Nelson Garden på Nordiska Trädgårdar

Startskottet för våren 2018 sker på bästa tänkbara sätt. Oavsett om du vill odla dina fröer i jord eller vatten så är du varmt välkomna till vår monter under Nordiska Trädgårdar som går av stapeln 22–25 mars på Älvsjömässan.

Välkommen förbi att prata odling med oss på Nelson Garden. I vår monter kan du fylla på fröförrådet inför kommande sådder. Vi har med oss fröställ fyllda till bredden med både nyheter och uppskattade favoriter. Är du osäker på vad du vill odla finns våra fröexperter på plats för att hjälpa dig att välja.

Är du nyfiken på hur du kan ge dina fröer bästa möjliga förutsättningar redan från början? Låt oss visa dig hur det kan gå till i våra smarta och praktiska minidrivhus.

I montern kan du också titta närmare på vår hydroponiska odlingslåda Harvy. Med Harvy kan du starta din odling på bara tio minuter. Du odlar helt i vatten. På plats finns Niklas Hjelm från föreningen Hemmaodlat som kan svara på allt mellan himmel och jord om att odla utan jord.

I samarbete med Stockholmsmässan bjuder vi dessutom in alla barn till Ärtgrodden. Passa på att så en kruka med ärtskott att ta med dig hem!

Vi på Nelson Garden lyssnar med glädje på dina drömmar inför sommarens odling. Har du frågor ger vi dig råd om hur du bäst lyckas med den. Vi kan odling och delar gärna med oss av vår kunskap!

Du hittar oss i monter C06:51under hela mässan, torsdag till söndag 09:00-18:00!

Varmt välkomna!