​Strong Productions styrker ledelsen

Strong Productions er påbegyndt en større strategisk proces og nu udvider firmaet sin ledelse med Dorthe Thirstrup, som kommer fra en stilling som programredaktør på DR1.

Dorthe Thirstrup bliver ny programchef og vil indgå i ledelsen, som udover hende herefter består af Programchef Trine Bjørn Jakobsen, CFO Eivind Gunleiksrud og administrerende direktør Kristian Farcin-Leth. Udover ledelsesarbejdet skal Dorthe også producere flere af selskabets programmer.

”Jeg er så glad for, at Dorthe vil med på den rejse med os. Dorthe er for mig at se, et af de mest komplette TV-mennesker i vores branche. Hun favner bredt både i genrer og faglige kompetencer. Jeg kunne simpelthen ikke have fået bedre en person til posten om så alle i branchen havde været til min rådighed”, udtaler Kristian Farcin-Leth, CEO på Strong Productions.

Tilgangen af Dorthe Thirstrup er ifølge Kristian Farcin-Leth et vigtigt led i den strategi, som Strong har arbejdet på siden sommeren, da han selv tiltrådte.

”Vi har arbejdet intensivt med en strategi for virksomheden. Der sker mange spændende ting de næste år hos os. Både hvad angår vores produktionsprocesser, hvordan vi brander os i branchen til hvordan, vi vil arbejde målrettet med at blive branchens mest attraktive arbejdsplads. Lige præcis i implementering af alt dette, vil Dorthe også blive en instrumental brik.”

Selv udtaler Dorthe Thirstrup om skiftet:

"Jeg glæder mig helt vildt til at blive en del af det stærke Strong-team! Strong Productions er fyldt med fantastisk dedikerede, kreative folk, der både mestrer håndværket, og som kan trylle nyt, originalt tv-indhold frem. Det er et sted med store ambitioner og højt til loftet, og dét kan jeg rigtigt godt lide! Det er de originale idéer og den høje kvalitet, der skal sikre Strong Productions en fortsat stærk position i markedet".

• Art, Culture, Entertainment

• strong

About Strong Productions: Strong Productions is a merger between the two Danish production companies Strix and Gong, and is a part of nice entertainment group. Read more about our productions and team here.

About nice entertainment group: nice entertainment, a part of the leading international digital entertainment group MTG, is one of the world’s leading creators, producers and distributors of television shows, commercials, events and branded content. nice is behind acclaimed works in multiple genres ranging from factual, documentary and reality to game shows, lifestyle and drama. A total of 31 different companies in 17 countries make up nice. The local presence means that we work with some of the most talented and creative people in each of our markets. This content is then available on our own channels and platforms, and also sold to other entertainment providers in over 240 territories worldwide. Explore the nice entertainment family of production companies in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Holland and in Central and Eastern Europe.

Follow us in social media via Twitter Instagram or LinkedIn.

Yvonne Thomsen

Press contact Development and Communications Manager NENT Studios Communication +45 22356035

Nicholas Smith

Press contact Senior Communications Manager +46 73 699 17 00