Nestlé Professional - nu har vi höjt ribban och baristautbildat nyckelpersoner inom Säljsidan

Blogginlägg   •   Jul 08, 2012 21:25 CEST

Genom att baristacertifiera hela säljkåren och Key Account Managers, säkerställer vi på Nestlé Professional att våra kunder får bättre rådgivning och optimal service avseende maskiner samtidigt som vi säkerställer den perfekta koppen kaffe.

Oavsett om titeln är säljledare, säljkonsult eller KAM så är produkten kaffe och då krävs det att man kan sin produkts egenskaper, var den kommer ifrån och hur den bereds på absolut bästa tänkbara sätt. Det är därför Nestlé Professional nu applicerar SCAEs internationella Barista Certifiering på samtliga som säljer kaffe.

En ökad intern kompetens, innebär inte bara att vi kan ge våra kunder en högre service på alla plan, säger Ellinor Persson, Nordisk kategorichef på Nestlé Professional. Det innebär också att vi även internt ökar våra krav på såväl medarbetare som teknik och val av kaffesorter.

SCAE (The Speciality Coffee Association of Europe) har stått för den internationella baristautbildningen och säkerställt att alla deltagare idag har full kunskap och behörighet att kalla sig för certifierade baristor.

Kommentarer (0)