Åsa Sundberg utsedd till Managing Director för Net 1 Sverige

Pressmeddelande  •  2011-06-30 08:00 CEST

AINMT Holdings AB styrelse har idag utsett Åsa Sundberg till Managing Director för Net 1 Sverige, en snabbt växande telekom operatör som erbjuder trådlöst internet, VoIP telefoni och machine-tomachine lösningar till privat- och företagskunder. Åsa har styrelseuppdrag ibland annat Aspiro och Teracom Group.

Den strategiska inriktningen för fortsatt utveckling ska leda bolaget in i sin nästa tillväxtfas. Fokus ligger på att skapa samarbeten med partners för att tydligt rikta in sig på marknadssegment i landsbygden samt kustområden.

Jean-Daniel (JD) Fouchard, VD för AINMT Holdings AB, det företag där Access Industries äger Net 1/Ice.net i Sverige, Norge och Danmark säger:
– Vi är väldigt glada att få Åsa som ny Managing Director för Net 1 Sverige. Hennes långa erfarenhet av lednings- och styrelsearbete i telekomsektorn kommer vara viktig när vi fortsätter bygga och investera i Net 1 under nästa tillväxtfas. Nu har vi får ett extremt starkt team med Åsa i Sverige och Eivind Helgaker som Managing Director i Norge.

Åsa Sundberg säger:
– Jag tycker att det är en intressant utmaning och fantastiskt spännande att få arbeta med att ge företag och områden utanför de stora tätorterna det bästa kommunikationsmöjligheterna.

Jag har arbetet i många år med att stötta nya företag i Sverige. Dem kan ha sin verksamhet var som helst om det finns bra kommunikationslösningar. Det handlar om att hela Sverige ska leva.

Åsa har en lång erfarenhet inom lednings- och styrelsearbete i telekom samt som risk kapitalist. Hon har erfarenhet från traditionella telefonoperatörer som Telia och The Cloud Networks, Europas största WiFi operatör. Men även från lösningar och plattformar för telekomindustrin, så som Aspiro och Drutt, en mobiltjänsteplattform som såldes till Ericsson.

Net 1 erbjuder bredband och telefoni till privat- och företagsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Net 1 är unikt med att använda NMT 450-frekvensen och täcker över 95 % av Sveriges landyta och upp till 12 mil ut från kustlinjen. Det gör Net 1 till det självklara valet för gles- och landsbygdsbor samt för företag med verksamhet utanför tätort. Net 1s nät levereras av Ericsson och statliga Teracom ansvarar för driften. Bland Net 1s nöjda företagskunder finns bland andra: Vattenfall, SCA, Sveaskog, Polis, Ambulans och Sjöräddning. Net 1 är även stolt samarbetspartner till LRF Samköp. Företaget har varit verksamt sedan 2003 och ägs sedan 2009 av Access Industries. För mer information, besök: www.net1.se

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom