NEP Switzerland implementerar Net Insights mediatransportlösning Nimbra

NEP Switzerland är ledande inom outsourcade produktionstjänster och stöder större producenter av livesport, underhållning, musik och företagsevenemang. De kommer att använda Net Insights lösning för mediatransport över internet för professionellt liveinnehåll och kommer att bygga en helt redundant lösning. Systemet kommer att användas för olika event där fiber- eller satellitupplänkar inte är tillgängliga eller kostnadseffektiva. Det nya nätet kommer att vara i drift i slutet av juli 2019.

”Vi valde Net Insight efter en grundlig undersökning och utvärdering av olika lösningar och vi ser att det finns stor framtida potential för den här typen av nätlösningar över internet,” säger Trond Hermansen, CTO på NEP Switzerland. ”Nimbra-plattformens flexibilitet, elasticitet samt inbyggda säkerhetsfunktioner är enastående.”

”NEP Switzerland kommer nu att kunna leverera tjänster med högsta kvalitet under de mest utmanande nätverksförhållandena,” säger Henrik Sund, vd för Net Insight. ”Vi är mycket nöjda med att lägga till ytterligare ett ledande, globalt produktionsföretag bland användarna av vår prisbelönta mediatransportlösning över internet.”

Ordern vanns och kommer att levereras under andra kvartalet.

För mer information, kontakta:

Henrik Sund, VD Net Insight AB, +46 8 685 04 00,henrik.sund@netinsight.net

• Nätverksprodukter

• mediatransport
  • nimbra
  • net insight
  • nep

Om Net Insight

Net Insight är en global ledare inom medianät, resursoptimering och strömningslösningar. Med mer än 20 års erfarenhet är Net Insight idag en pålitlig och betydelsefull partner till kunderna, och en ledande kraft i mediaindustrin för en allt bättre mediaupplevelse.

Net Insight driver utvecklingen av medieindustrin i en uppkopplad värld där teknologin möjliggör sömlösa möten mellan de som producerar, distribuerar och konsumerar innehåll – oavsett geografisk plats, tekniska resurser och distributionsnätverk. Med djup kunskap och insikt om branschen, genuint kundfokus och världsledande innovativ teknologi, gör Net Insight det enklare att skapa och leverera bättre innehåll på ett mer pålitligt och kostnadseffektivt sätt. Net Insight drivs av idén att allt alltid kan göras smartare, för både dess kunder och kundens kund.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information, se netinsight.net

Twitter: @NetInsight, twitter.com/NetInsight

LinkedIn: @Net Insight, www.linkedin.com/company/net-insight/