IPnett har ingått avtal med Advoco Software gällande IP-centrexlösningar

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 14:12 CET

IPnett, leverantör av säkra ip-baserade kommunikationslösningar i Norden, meddelar idag att de har ingått avtal med Advoco Software gällande IP-centrexlösningar baserade på produkter från Acme Packet.

Stockholm-baserade Advoco har valt Acme Packet och IPnett som leverantörer av Session Border Controllers (SBC) för sitt dotterbolag Arcstels växande nätverk. Advoco utvecklar och levererar en IP-telefoniplattform, Advoco NetPBX™, för tjänsteleverantörer på marknaden för företagstelefoni. Efterfrågan på tjänster som Arcstels centrala FMC-system växer nu kraftigt.

Acme Packets SBCer i Arcstels nätverk borgar för en stark tillväxt, hög stabilitet och en bättre kvalitet för alla användare och tjänsteleverantörer kopplade till tjänsten. Allt fler personer vill kunna använda såväl fasta som mobila telefoner i sina företagstelefonisystem, vilket gör att Arcstels system växer i både komplexitet och storlek. Advoco har valt Acme Packet då de har de mest kraftfulla produkterna på marknaden för denna typ av flexibla system.”Vi upplever att Acme Packet och IPnett har såväl marknadsledande produkter och en mycket serviceorienterad inställning, och det känns därför som att de passar oss mycket väl”, säger Advocos vd, Richard McHugh. ”Våra integrerade system för fasta och mobila telefoner kräver exceptionellt god infrastruktur nu när efterfrågan på våra tjänster växer så mycket, och Acme Packet passar perfekt i detta hänseende. Genom att lägga till Acme Packet-tekniken till vår plattform kommer vi att kunna växa säkert och förbättra våra tjänster för integrering av mobiler och fasta telefoner med nya, avancerade funktioner”, avslutar han.

”FMC för företag är en viktig och växande applikation”, säger Seamus Hourihan, VD för produktmanagement och marknadsföring hos Acme Packet. ”SBC-teknik är ett viktigt element när det gäller att möjliggöra säker och pålitlig leverans av hostade företagsapplikationer, som IP-centrex och konvergerade tjänster som FMC. Vi ser fram emot att arbeta med Advoco, en innovativ ledare som tillhandahåller denna teknik både inrikes i Sverige och internationellt.”

”Vi är mycket glada över att arbeta med och utveckla Advoco’s affärserbjudanden”, säger IPnetts försäljningschef, Fredric Wallsten. Acme Packet levererar idag en teknologi som står starkast på marknaden och gör att vi kan leverera nya innovativa lösningar för tal-, video- och multimediasessioner över gränserna mellan IP-nätverk. Acme passar perfekt in i vårt erbjudande av infrastrukturlösningar för säkra och garanterade IP-nätverk, och gör att vi kan erbjuda våra kunder ett bredare sortiment av tjänster” fortsätter Fredric.

Se Advoco Softwares webbsida på www.advoco.com för mer information om Advoco.

Se www.acmepacket.com för mer information om Acme Packet.

Om IPnett AS
IPnett är en ledande och oberoende leverantör av verksamhetskritiska IP-baserade kommunikations- och säkerhetslösningar. Företaget designar, utvecklar och levererar produkter och tjänster för innovativ kommunikation - där tal, webbtjänster, rörliga bilder och datatrafik integreras till en lösning som gör kunderna mer konkurrenskraftiga. Carrier Networks är en del av IPnett som levererar nätverks- och säkerhetslösningar till operatörer, service providers, stadsnät och större universitetsnätverk.

IPnett startade verksamheten 1999 och har idag över 100 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Visionen är att IPnett ska vara Nordens ledande verksamhet inom innovativa kommunikationslösningar. Se även www.ipnett.se.

Kommentarer (0)