IPnett ingår partneravtal med Acme Packet, världsledande inom säkra VoIP-nätverk

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 13:41 CET

IPnett ingår partneravtal för att sälja in Acme Packet Net-Net SBC (Session Border Controller) till operatörer och stora företagsnätverk.

STOCKHOLM, 4 Februari 2010 – Acme Packet® (NASDAQ: APKT) tillkännagav i dag att de har ingått ett partneravtal med IPnett, en systemintegratör med representation över Norden. Som del av avtalet erbjuder IPnett Acme Packet Net-Net® SBC en viktig funktion i företagets nätverkslösning för tjänsteleverantörer, företag och offentlig sektor. IPnett tillhandahåller kompletta tjänster för nätverkslösning, inklusive konsultation, design, underhåll, nätverksdrift och övervakningstjänster i Norden.

Acme Packet Net-Net SBC gör det möjligt för IPnett att bättre kunna hjälpa sina kunder såsom leverantörer av tjänster för IP-kommunikation och företag. Acme Packet Net-Net SBC säkrar användaråtkomst och kommunikation i nästa generations VoIP-nätverk. I IPnetts telefonlösningar för företagsnätverk och kontaktcenter säkrar Acme Packet Net-Net SBC infrastrukturen som levererar VoIP och enhetliga kommunikationer.

”Vi på IPnett uppdaterar kontinuerligt vår produkt- och tjänsteportfölj för att öka våra kunders mervärde och för att erbjuda innovativa lösningar med hjälp av den starkaste tillgängliga teknologin på marknaden. Vi har valt att teckna ett partnerskap med ACME Packet eftersom de är en av världens största inom säkra VoIP och har den bästa tekniken”, sade Magnus Rosendahl, produkt- och marknadsföringschef hos IPnett.

“Eftersom tjänsteleverantörer och företag i hela världen går mot IP-baserad interaktiv kommunikation, blir systemintegratörer som IPnett viktigare och viktigare för att kunna säkerställa att dessa nätverk kan möta efterfrågan på kapacitet och säkerhet", sade Mario Oliveira, Acme Packets Vice President för EMEA: s försäljning. "IPnett är en viktig partner för oss på den nordiska marknaden då vi fortsätter att bygga relationer i regionen."

Se www.acmepacket.com för mer information om ACME.

Om IPnett AS
IPnett är en ledande och oberoende leverantör av verksamhetskritiska IP-baserade kommunikations- och säkerhetslösningar. Företaget designar, utvecklar och levererar produkter och tjänster för innovativ kommunikation - där tal, webbtjänster, rörliga bilder och datatrafik integreras till en lösning som gör kunderna mer konkurrenskraftiga. Carrier Networks är en del av IPnett som levererar nätverks- och säkerhetslösningar till operatörer, service providers, stadsnät och större universitetsnätverk.

IPnett startade verksamheten 1999 och har idag över 100 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Visionen är att IPnett ska vara Nordens ledande verksamhet inom innovativa kommunikationslösningar. Se även www.ipnett.se.

Kommentarer (0)