Ny VD på IPnett AB

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 14:40 CET

Styrelsen på IPnett meddelar idag att Mikael Schütt utsetts till ny VD i Sverige. Mikael var tidigare affärsområdesansvarig för Carrierverksamheten i Norden på IPnett, en uppgift han fortfarande kommer att ansvara för.

"Vi har nu efter köpet av Imtech Telecoms Nordiska verksamhet arbetat fokuserat med att göra två organisationer till en" säger Martin Klasson, avgående VD. "Det känns naturligt för mig att lämna över till Mikael nu, då det arbetet till stor del är genomfört."

"Vår ambition är att IPnett ska ta en ledande position i Norden inom carrier- såväl som enterprisesegmentet", säger IPnetts AB nya VD, Mikael Schütt.  "Den här omorganisationen gör att vi kan fokusera våra krafter och stärker oss i vår nordiska satsning"

IPnett-koncernen finns i Sverige, Norge och Danmark. I den nya organisationen ansvarar Mikael Schütt även för IPnett Danmark. Han fortsätter att rapportera till koncernchefen Sigmund Eikaas som tidigare.

Om IPnett AS
IPnett är en ledande och oberoende leverantör av verksamhetskritiska IP-baserade kommunikations- och säkerhetslösningar. Företaget designar, utvecklar och levererar produkter och tjänster för innovativ kommunikation - där tal, webbtjänster, rörliga bilder och datatrafik integreras till en lösning som gör kunderna mer konkurrenskraftiga. Carrier Networks är en del av IPnett som levererar nätverks- och säkerhetslösningar till operatörer, service providers, stadsnät och större universitetsnätverk.

IPnett startade verksamheten 1999 och har idag över 100 anställda i Sverige, Norge och Danmark. Visionen är att IPnett ska vara Nordens ledande verksamhet inom innovativa kommunikationslösningar. Se även www.ipnett.se.

Kommentarer (0)