Martin Richardsson, ny E-handelschef på NetOnNet                                    Foto: Oliver Lia
Martin Richardsson, ny E-handelschef på NetOnNet Foto: Oliver Lia

NetOnNet stärker organisationen med ny E-handelschef

E-handelsveteranen Martin Richardsson är mannen som åtagit sig uppdraget att leda e-handelspionjären, NetOnNet, mot fler innovativa e-handelslösningar som höjer och optimerar kundupplevelsen.

Martin inledde sin karriär år 1997 som delägare och projektledare i en webbyrå och har sen dess fyllt på erfarenhetsdepån med arbete som frilansjournalist samt produktionsledare hos både Ellos och Mecka Reklambyrå. Sin stora passion för e-handel och omnikanal fick han hos Hemtex där han arbetade som E-handelschef i åtta år.

− Martin har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail och har under åren samlat på sig kompetens inom bland annat e-handel, kundupplevelser, strategiskt arbete, ledarskap, marknadsföring och affärsutveckling. Dessa och många fler värdefulla egenskaper och erfarenheter, gör honom till helt rätt person att ta sig an rollen som E-handelschef, och kommer väl till pass i vår strävan om att ge konsumenterna en kundupplevelse i världsklass, säger Peter Andersson, Retailchef på NetOnNet.

NetOnNet började som en e-handlare för snart 20 år sedan och har sen starten 1999 varit drivande i att utveckla e-handel och digitalisering med fokus utifrån kunden.

− Jag lockades till NetOnNet av flera skäl. Den mångåriga e-handelshistoriken gör att hela organisationen genomsyras av ett utpräglat omnikanal-tänk som ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av. Det unika självbetjänings-konceptet som bygger på enkelhet tilltalar mig. Jag tror att alla kundresor börjar online och med det i minnet, så vill jag arbeta för att stärka NetOnNets relation med kunden och bidra till att göra oss ännu mer inspirerande, personliga och enklare, säger Martin Richardsson, ny E-handelschef på NetOnNet.

Martin tillträdde sin nya tjänst på NetOnNet 1:a november och kommer att ansvara för både funktionalitet & innehåll samt driften för samtliga sajter inom NetOnNet.

− Vi är övertygade om att Martin kommer att vara ett fantastiskt tillskott för vår växande, uppskattade och starka e-handel såväl som vår NetOnNet-familj i stort och ser fram emot att följa hans arbete och utveckling, avslutar Peter Andersson.