Appcorn vann NetPort Science Park-priset

I fredags deltog omkring 300 personer i årets upplaga av Kan-galan i Bellevueparken där bland annat sex priser delades ut till framgångsrika entreprenörer under 2016; Netport science park-priset, Årets nyföretagare, Årets företagare, Gilla Karlshamn-priset, Stadsbyggnadspriset samt Årets butik.

Appcorn som är årets vinnare av NetPort Science Park-priset har haft många stora framgångar som bland annat resulterat i utmärkelsen årets Gasell 2015 av Dagens Industri som Blekinges snabbast växande företag. I takt med att Appcorn växer har dessutom Appcorn Academy startats vilket är ett program som kombinerar utbildning och praktik inom området utveckling av mobila lösningar. Initiativet syftar till att resultera i nya kvalificerade medarbetare och bidra med intressant utbildning och spännande framtidsmöjligheter.

Motivering till NetPort Science Park-priset

”Med rasande fart tar vår pristagare sig fram inom en lovande framtidsbransch. Med rötterna i Blekinge Tekniska Högskola värderas det fortsatta samarbetet med akademin. Pristagaren är en förebild för både studenter och entreprenörer. Med allt från lokala till internationella kunder sätter de Karlshamn på kartan.”

Kan-galan som arrangerades för fjärde året syftar till att skapa förutsättningar för ett kreativt och långsiktigt arbete med och för företagen i Karlshamns kommun. Galan som i år inträffade den 27 januari är ett samarrangemang av Företagarna, NetPort Science Park, Nyföretagarcentrum, Karlshamns Handel och Service ekonomiska förening, Fastighetsägarna och Karlshamns Kommun.

Vinnarna 2017

Netport science park-priset: Appcorn

Årets nyföretagare: Robin Falck, Rockos konditori

Årets företagare: Jonas Persson, Evomatic AB

Gilla Karlshamn-priset: Maria Larsson, M&M Challenges Stadsbyggnadspriset: Tjärös restaurang och cafébyggnad. Örjan Johansson och Peter Fogelberg.

Årets butik: Karl-Oskar & Kristina