Nyttjar turismen i jakten på ny personal

Nyhet   •   Jul 01, 2019 11:43 CEST

Just nu ligger ett 50-tal tjänster ute hos våra medlemmar och sen start i oktober 2018 har talangattraktion.se publicerat över 200 annonser.

I sommar vallfärdar hemvändare, sommarboende och turister till Blekinge och Karlshamn. Bara Östersjöfestivalen lockar upp till 40 000 unika besökare. Samtidigt söker många av våra medlemmar ny personal. Just nu ligger ett 50-tal tjänster ute hos våra medlemmar och sen start i oktober 2018 har www.talangattraktion.se publicerat över 200 annonser. Kanske finns drömjobbet här i sommarparadiset?

Syftet med talangattaktion.se

I Blekinges innovationsmiljöer – NetPort Science Park, Techtank och Blue Science Park – finns närmare 200 medlemmar inom olika branscher. Här skapas en miljö med spännande karriärmöjligheter. För att synliggöra medlemmarnas rekryteringsbehov och samtidigt underlätta att talangerna hittar till innovationsmiljöerna lanserades jobbportalen www.talangattraktion.se i oktober 2018.

Kommentarer (0)

Kommentera