Hemvändarträff och skräddarsydda paket

Idag håller kampanjen Karlshamn frågar chans en hemvändarträff för utflyttade Karlshamnsbor där det presenteras möjligheter för att leva, bo och jobba i Karlshamn.

På hemvändarträffen kan besökarna prata med personal från flera av kommunens förvaltningar, så som fritid, kultur, personal och stadsplanering. Stadsarkitekt Emina Kovacic berättar om utvecklingsprojekt och planer för framtiden. På plats finns även bemanningsföretag och arbetsförmedlingen på liksom mäklare som ger tips och råd för att hitta bostad i kommunen. Flera företag och nätverk är representerade för att lotsa besökarna till rätt kontakt inom yrkeslivet.

Skräddarsydda paket utskickade

I kampanjen har personer tipsat om sig själva eller andra utflyttade Karlshamnsbor genom att fråga chans på plattformen www.karlshamnfragarchans.nu De som valt att vara med i kampanjen har sedan fått svara på frågor kring hur de skulle vilja leva, bo och jobba om de bodde i Karlshamn. Därefter har kampanjens aktörer kartlagt deltagarnas profiler och skapat skräddarsydda paket som skickats ut innan hemvändarträffen.

Var: NetPort Science Park, Biblioteksgatan 4, Karlshamn
När: kl 14-16 den 17 juli
Hur: Anmäl görs här eller på facebook-event

Kontakt: Karlshamn frågar chans är ett samarbete mellan Karlshamns kommun, NetPort Science Park, Länsförsäkringar Blekinge, Consid och Cimon. Har du några frågor kontakta hej@karlshamnfragarchans.nu