Pop-up utomhuskontor i skärgården

Vilka förutsättningar krävs för att man ska kunna jobba effektivt, kreativt och produktivt? Hur skapar man hälsosamma och inspirerande arbetsmiljöer där man kan samarbeta över kommun- och verksamhetsgränser? Detta vill Karlshamns kommun, NetPort Science Park, Gillar Karlshamn Region Blekinge i samarbete med Tjärö Drift ta reda på genom att under tre dagar (27-29/8) jobba tillsammans i ett utomhuskontor på Tjärö.

Kunskapsutbyten och spontana möten utanför det egna ”rummet” är en viktig förutsättning för att kunna utvecklas både internt och externt. Blekinge är en liten region, med den styrkan att vi har nära till mycket inom regionen men även till områden utanför. Vi möts över både kommun- och verksamhetsgränser och vi söker ständigt nya vägar för samarbeten och utbyten.

Tack vare den nya tekniken har vi möjlighet att bli mer flexibla och för att kolla närmare på givande och hälsosamma mötesplatser kör vi denna vecka ett pop-upkontor, genom ett så kallat co-working space, i en unik utomhusmiljö i Blekinges skärgård. Kontoret, där flera personer och företag kan arbeta, är öppen för alla vare sig du jobbar i näringslivet, offentlig sektor eller bara är nyfiken på konceptet.

Välkomna till vår pressträff kl 13 måndag 27/8. Vi bjuder er på båtresan (t/r) som avgår från Järnavik kl 12.

Utomhuskontoret är öppet mån-ons (27-29/8) kl 9-16.

För frågor kontakta lotta.johansson@netport.se eller 0735-79 79 88