Pressinformation Gilla Karlshamn fas 2 & Gilla Innovation

Tidigare har målgruppen för arbetet med Gilla Karlshamn varit företag, föreningar, kommunala tjänstepersoner och politiker. Nu adderar vi en målgrupp och riktar oss mot invånarna själva.

Istället för fokusgrupper kommer vi att arbeta i innovationsgrupper där alla invånare kan samlas och bidra i en utvald fråga kring gott livsklimat. Redan från början finns minst tre behovsbärare, dvs personer som plockar upp informationen och sedan tar frågorna vidare efter våra workshops.

Under denna pressträff berättar vi om vår första Gilla Innovation tillsammans med behovsbärarna som denna gång är Karlshamns kommun, NBV, föreningen Inkludera i Karlshamn och Svenska kyrkan. Förhoppningen är att resultatet av workshopen kan användas i sina respektive bärares uppdrag men också att nya konstellationer kan skapas där människor möts under positiva och energiska former.

Välkommen till receptionen på NetPort Science Park måndag 2 oktober kl 16:30

Anmälan och kontakt: