EVRY-familjen växer! Vi välkomnar våra nya kollegor på Findwise.

Igår släppte EVRY den glada nyheten att ett förvärv av Findwise är klart. Vi inom EVRY-gruppen kan nu välkomna hela 120 nya kollegor med spetskompetens inom områden som Enterprise Search, Cognitive Analytics, AI och Big Data.

Findwise är ett svenskt företag grundat i Göteborg 2005 som idag har kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Warszawa och Helsingfors.

"- Med förvärvet av Findwise tar EVRY-gruppen på allvar det stora klivet in på den kognitiva arenan i Sverige och resten av Norden. Vi blir den största spelaren i Sverige och en av de ledande aktörerna i Norden inom segmentet/domänen", säger Kenneth Karlsson, Senior Vice President EVRY Digital Services.

Idag har teknik byggd på artificiell intelligens och robotik utvecklats till att bli grunden för många organisationers digitala resa. Tekniken har kommit närmare verksamheten. För dig som kund innebär detta att du med hjälp av avancerad analys kan automatisera processer och fatta mer exakta beslut, snabbare.

Tack vare förvärvet kommer EVRY att påskynda utvecklingen av nya branschspecifika lösningar såsom API:er för finansiella tjänster, offentlig sektor och sjukvård, detaljhandel och logistik samt fordonsindustri.

Nyfiken på hur vi kan hjälpa dig med kognitiva lösningar?

Välkommen att besöka vår kampanjsajt med mer information om både förvärvet och hur vi kan hjälpa dig med dina digitala utmaningar.