NetRelations välkomnar Anna Grevlind som ny projektledare på Stockholmskontoret

Anna Grevlind har nyligen blivit en del av vårt härliga Stockholmsgäng. Hon kommer att arbeta som intranätstrateg och projektledare. Vi bad Anna att berätta lite mer om sig själv och hur hon hamnade på NetRelations.

Berätta lite om din bakgrund. Vad har du hittat på innan du hamnade hos oss?

"- Jag har arbetat brett med kommunikationsfrågor i arton år i olika roller och befattningar. Jag har erfarenhet från ledarskap och ledningsgruppsarbete och har projektlett stora och komplexa projekt från förstudie till realisering och har jobbat mycket med förändringsarbete och förankring. Men jag har också producerat trycksaker, hållit i studiebesök och varit redaktör för en personaltidning.

Närmast kommer jag från en tjänst som chef för digitala kanaler på Hyresgästföreningens riksförbund. Där hade jag huvudansvar, inklusive budgetansvar, för strategi, utveckling, förvaltning och uppföljning av Hyresgästföreningens digitala närvaro och personalansvar för tre medarbetare. Bland annat har jag tagit fram en ny plattform för internkommunikation, samarbete och dokumenthantering och en ny extern webbplats. Strategi och implementering av förvaltningsmodeller är viktigt för långsiktig framgång och något som jag känner stolthet över att ha arbetat framgångsrikt med."

Hur kom det sig att du sökte dig till NetRelations?

"- Jag blev tipsad om jobbet som intranätstrateg av en vän. Jag har länge varit nyfiken på konsultrollen och tjänsten kändes som klippt och skuren för mig.

Ett starkt varumärke och bra extern kommunikation förutsätter en bra internkommunikation. Det är grunden för allt, även om kommunikationen aldrig får bli ett självändamål. Och där är intranätet ett av ledningens viktigaste verktyg för organisationsstyrning. Det är därför jag tycker det är så spännande att jobba med just intranät och det var mycket det som lockade mig med den här tjänsten.

Sedan känner jag till NetRelations ganska bra sedan tidigare eftersom jag har upphandlat byråtjänster och jag har dessutom hört mycket gott om NetRelations som arbetsgivare."

Berätta lite om dina styrkor och vad du kommer att bidra med hos oss?

"- Eftersom jag kommer från kundsidan så självklart att se och förstå kundens perspektiv. Jag vet hur det känns att sitta som ytterst ansvarig för budget och mål och vad som snurrar i huvudet då. Eftersom jag har arbetat väldigt brett tidigare är jag bra på att se hur det digitala ”jackar in” i resten av kommunikationen och jag vill hjälpa mina kunder att få en fungerande helhet.

Jag är bra på att bygga relationer, skapa förtroende och få med mig andra genom mitt engagemang. Jag tycker om att jobba med förändringsprocesser och människorna i dem. Ett nytt intranät för ofta med sig nya arbetssätt och då krävs aktivt arbete med den förändring det innebär, annars kommer inte organisationen att ställa om och då uteblir effekterna som intranätet skulle kunnat ge. Här hoppas jag med mina erfarenheter av långsiktigt förändringsarbete kan bidra med mina kunskaper.

Kommunikation är bärande i allt jag gör och för mig är det inte någon skillnad på digital och analog kommunikation. Vi är människor, vi är kommunikativa varelser och kommunikationens principer är desamma oavsett hur den sker. Däremot är tekniken ett fantastiskt stöd som dessutom är mätbar – direkt. Men tekniken är aldrig viktigare än det den ska hjälpa till att åstadkomma, oavsett om det är en bra kundupplevelse eller en fungerande dokumenthantering. Användarnas behov måste komma först."

Har du något drömprojekt som du skulle vilja vara en del av?

"- Hmm, svårt. Men det skulle vara att få jobba med digital demokrati då. Det finns så mycket som skulle gå att göra med bra teknik och gratis wifi. Tänk bara hur medborgarna skulle kunna involveras mycket mer direkt i lokala frågor och påverka, direktdemokrati inom ramarna för den representativa demokratin. Det skulle vara spännande att jobba i ett sådant projekt åt en innovativ kommun. Och förresten, en sak till: jag skulle vilja göra om Zlatans app också. Den har så att säga potential."

Vad tycker du om att göra på fritiden?

"- Jag är hästtjej sedan barnsben och rider flera gånger i veckan. Min medryttarhäst står ute på Lovön och där ute tillbringar jag gärna tid även utan häst. Jag tycker om att vara ute i naturen. Sedan tycker jag att det är kul att snickra, renovera och jobba i trädgården, jag hittar hela tiden nya projekt att ägna mig åt. I sommar blir det nog nya odlingslådor och miniväxthus av gamla fönster. Matlagning, och framför allt att äta upp det jag lagat, är också ett stort intresse. Och så försöker jag lära mig italienska så att jag ska kunna prata med min pojkväns familj. Annars gör jag väl det som de flesta andra också gör: reser, tränar, träffar vänner, kollar på serier och film, läser."

Vill du bli kollega med Anna?

Kolla in våra lediga tjänster och skicka in en ansökan redan idag.