Pressmeddelande -

Martin & Serveras intranät byggt på NetRelations Episerver-ramverk har blivit utsett till Sveriges bästa intranät

Web Service Award har sedan år 2000 utsett de webbplatser i Sverige som har den högsta andelen nöjda besökare. Totalt 155 891 besökare svarade i år på en webbplatsundersökning och därefter analyserade en expertjury resultatet och valde ut årets vinnare inom sex olika kategorier.

I kategorin ”Intranät” placerade sig Martin & Serveras intranät ”Navet” på en förstaplats med följande motivering:

”Att ha användarcentrerad utveckling från start när man utvecklar sitt intranät ger resultat. Det här är ett intranät som är anpassat efter medarbetarna och ger nyttig information och har en bra struktur. Intranätet är guld säger användarna och juryn!”

Martin & Serveras intranät lanserades 2014 och är byggt på NetRelations intranätramverk på Episerver. Martin & Servera hade tidigare erfarenhet av att arbeta på Episerver som plattform så när möjligheten att bygga ett intranät på ett sådant ramverk fanns blev valet enkelt. Framförallt då det innebar en relativt låg grundinvestering, snabb time-to-market och ett sätt att relativt snabb kunna börja skapa verksamhetsnytta genom funktionalitet baserad på NetRelations mångåriga erfarenhet av intranätutveckling.

”- En samarbetspartner som är på tårna är alltid viktigt. För oss var det helt avgörande eftersom tiden från avslutad förstudie till lansering bara var 6 månader. Tidigare gott samarbete med NetRelations för externwebben gjorde att vi valde dem även för utvecklingen av vårt intranät. Och det gick ju bra!”, säger Christina Gezelius, informationschef på Martin & Servera.

Martin & Servera arbetar sedan lanseringen med kontinuerlig vidareutveckling av sitt intranät för att skapa ett effektivt arbetsverktyg för sina användare.

Mer om Martin & Servera

Mer om Web Service Award