På nya SMART Table samarbetar barnen på en gemensam interaktiv yta, de löser problem, leker och lär.

Nya SMART Table 442i är ett stort bord med en interaktiv yta där upp till åtta barn jobbar samtidigt och tillsammans. Barnen använder sina fingrar när de klickar, drar, ritar och skriver. När barnen leker på bordet tränar de sig samtidigt på att samarbeta och lösa problem.

Pedagogen kan enkelt anpassa läraktiviteterna efter barnens behov i den medföljande pedagogiska mjukvaran SMART Table Toolkit. I SMART Table Toolkit skapar pedagogen övningar med egna bilder, filmer, text och ljud. Pedagogen kan även spela in egna instruktioner och annat ljud till övningarna. Här finns en stor mängd färdiga övningsmallar som pedagogerna och barnen fyller med önskat innehåll.

På SMART Klubben och på SMART Exchange finns 1 500 färdiga övningar att kostnadsfritt ladda hem direkt på SMART Table.

Nu är det även möjligt att använda övningar som är skapade i mjukvaran SMART Notebook på SMART Table. SMART Notebook är marknadens mest kompletta och användarvänliga mjukvara med över 77 miljoner aktiva användare världen över.

Genom köpet av SMART Table får pedagogerna tillgång till SMART Klubben där 16 000 pedagoger från svenska skolor delar med sig av färdiga övningar, tips och idéer. Via SMART Klubben håller pedagogerna sig uppdaterade på alla nyheter från SMART.

SMART Table 442i är mycket stabilt och nästan omöjligt att välta. Den stora, lite matta ytan är rep- och spilltålig och behaglig att jobba på.

SMART Table är anpassad för förskolebarn och elever upp till årskurs 3 och har ett rekommenderat pris på 55 900 kronor exklusive moms och säljs genom Netsmart AB:s SMART ackrediterade skolåterförsäljare över hela Sverige.
___________________________________________________________________________

Teknisk information:

·  SMART Table 442i är en komplett lösning med integrerat system.

· 42”-skärm som visar knivskarpa bilder och filmer på den 1080p HD LED-ytan.

·  Inbyggda högtalare ger tydlig återkoppling till barnen kring bordet, men det är även möjligt att koppla in fyra hörlurar på bordet om man önskar ett tystare samarbete.

·  SMART Table har inbyggt Wifi vilket gör det möjligt att söka på internet direkt på bordet och möjlighet att koppla ihop SMART Table med exempelvis en SMART Board.

·  Stöd för 40 samtidiga touchpunkter gör att eleverna kan stå runt hela bordet att arbeta.

·  SMART Table är utrustat med flera USB-uttag där pedagogen enkelt ansluter exempelvis SMART Dokumentkamera för att visa 3D-objekt, förstoringar av föremål eller för att scanna in bilder.

·  SMART Table Toolkit fungerar både på PC och på Mac.