279 000 till Barncancerfonden från Nettos kunder!

September är barncancermånaden, och under denna deltog Netto i Barncancerfondens viktiga Ge 10 kronor-kampanj.

Det är andra kampanjen i år där Netto deltog i Barncancerfondens insamling, och även denna gång resulterade det i ett fantastisk bidrag. Efter kampanjmånaden skänker Netto 279 000:- till Barncancerfonden.

– Det engagemang och den glädje vi har sett hos våra kunder och medarbetare under denna kampanj gör mig otroligt stolt. Det arbete som Barncancerfonden gör är enormt viktigt, och att vi på Netto tillsammans med våra kunder kan hjälpa till att stödja deras fortsatta arbete är fantastiskt. Det visar vilka underbara kunder vi har. Ett stort tack till alla som bidragit – säger Maria Polias, Marknadschef på Netto.

– Vi är så glada över att Netto har valt att medverka i båda våra kampanjer i år. Netto har tillsammans med sina kunder totalt bidragit med över en halv miljon kronor, pengar som går till barncancerforskning och stöd till drabbade barn och deras familjer. Det engagemang ni visar är inspirerande och vi på Barncancerfonden vill verkligen tacka varje medarbetare och varje kund för er livsviktiga insats! Säger Elinor Westerberg, huvudpartneransvarig på Barncancerfonden

• Netto har det lägsta priset på marknaden, med priser på ca 15 % lägre än normalbutiken.
  • 160 butiker i Sverige.
  • Netto ägs av Dansk Supermarked A/S (Dansk Supermarked Group).